Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av henkem
hej..
tänkte försöka mig på att sy en mei tai själv..
hur mycket tyg går det åt??

hur brett och långt vill säga....

är en väldigt mycket nybörjare.. har en ergo men skulle vilja sy en me i tai.. ngn med bra mönster??
tygförslag skulle vilja ha en i camoflage.. något att tänka på??

tack på förhand...
Användarens profilbild
Av lillgumman
Till en mei tai ca. 3,5m halvbredd eller ca 2,1m helbredd har jag för mig att det rör sig om...

Såg de hade snyggt cammo tyg på Olssons tyger olika färger allt från grön till rosa cammo, vet inte hur många såna det finns i sverige men... kansk det finns där du bor.

Hoppas på att få se resultatet sen :wink:
Av henkem
har ohlssons ng hemsida... bor i varberg finns det i närheten här kankse??
Användarens profilbild
Av miso
jag gjorde min med avsmalnande ändar och då räckte det med längden på axelbanden, 1,70 cm på ett 1,50 cm brett tyg. Axelbanden tar då ca 45 cm (jag gjorde dem 30 cm breda i överkant och 10 cm breda i nederkant + sömsmån), sedan tar midjebandet ca 25x110 cm, det viks dubbelt och är 10 cm.
Sedan gjorde jag sittdelen 60x40 varav 10 cm sticks i midjebandet så själva sittdelen blir 50 cm hög x 40 cm bred. Det blir lite tyg över som man kan använda till huvudstöd/ficka eller nåt om man vill.

Obs, har man mönstrat tyg så får man kolla hur det blir snyggast. Förmodligen är det då snyggare att ha midjebandet på bredden.

Gjorde en ungefärlig skiss (Obs, tygriktningen är alltså på denna ledd -->):
Bild
Användarens profilbild
Av Summer
Beror väl på vilken mei tai man vill sy och hur stor man är och om man kan tänka sig att skarva.

Jag tycker man fär mäta lite på sig själv för att se hur länga axelband man behöver och så.
Jag köpte på fullbredd samma längd som jag ville ha axelbanden och med sömsmåner tror jag det blir ca 35*2+25+45=140cm på bredden. Om man klipper allt på längden. Sedan blir det lite spill över som man kan sy huvudstöd eller blöjpåse eller något annat av. Jag använde Knyttet & K instruktionerna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?