Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Var på sjalträff igår och kunde då jämföra min Patapum med två Ergo NG.
Jag tycker ju att midjebältet på min patapum skaver en del mot mina beniga höfter.
Och ja! Ergons midjebälte var mycket skönare, det är inte lika (vad säger man?) styvt :oops: utan lite mjukare och formar sig bättre runt kroppen.
Det var ju synd att jag skulle komma på det :roll: , nu "måste" jag ju köpa en Ergo istället, kan ju inte gå och få skavsår av selen, eller hur?!
Användarens profilbild
Av Bina
Klart du skall ha en Ergo istället! :)
Annika80 skrev:Var på sjalträff igår och kunde då jämföra min Patapum med två Ergo NG.
Å jag som jämförde din Patapum med min Ergo NG tyckte faktiskt att Patapumen var helt OK på min kropp! Det är nog så att varje bärare och barn måste prova olika selar, sjalar, knytningar för att komma på hur det verkligen känns. Därför är det ju bra med Sjalträffar!
Användarens profilbild
Av Annika80
Ja Luna! Vad skulle man göra utan sjalträffar där man kan få prova alla härliga selar o sjalar? Då hade det nog blivit ännu mer felköp.
Användarens profilbild
Av boosten
Aha. Jag har hört tvärtom, att Ergons spänne skaver precis på höftbenet om man inte har tillräcklig vaddering, och att Patapum är den som brukar passa bäst på smala.. Där ser man! :lol:
Användarens profilbild
Av vovvemor
boosten skrev:Aha. Jag har hört tvärtom, att Ergons spänne skaver precis på höftbenet om man inte har tillräcklig vaddering, och att Patapum är den som brukar passa bäst på smala.. Där ser man! :lol:
För mig är det så! Patapumen är klart bekvämast just av de anledningen, samt att axelbanden liksom känns för långa för mig på ergon. Fast vi ska komplettera sjalgarderoben med en ergo iallafall - men patapumen stannar såklart! :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
boosten skrev:Aha. Jag har hört tvärtom, att Ergons spänne skaver precis på höftbenet om man inte har tillräcklig vaddering, och att Patapum är den som brukar passa bäst på smala.. Där ser man! :lol:
Så var det för mig (trots vaddering runt höfterna :lol: )
Användarens profilbild
Av Bönan
Alltså, jag har inte provat patapumen, men Ergon passar inte mig riktigt, tyvärr.
Den passar bättre på smalisar, eller normalisar, som kan ja bältet vilande på höften. Det är ju så det är tänkt, annars förlorar den lite av sin poäng. Jag KAN använda den, med förlängare, men den sitter inte så bra och då blir det mest så att jag bär på axlarna.
Synd, för skruttan sitter så bra i den, och den tar så lite plats att ta med sig.
Men, hon sitter bra i långsjal också, och i min nya fina svartpeppar som jag är väldigt förtjust i :P :P
Användarens profilbild
Av amöba
Vår Ergo skaver på mina höftben om jag har jeans på mig. Jag får blåmärken på höftbenen om jag inte kommer ihåg att sätta bältet nedanför.
Användarens profilbild
Av Annika80
Så olika vi tycker :D .
Jag tycker att patapumens bälte skaver i stort sett oavsett vart jag har det om jag inte har en tjock jacka under.
Tror det är för att det är i ett stycke och så "styvt".
Ergons stoppning i bältet tycker jag kändes lite mjukare och så formade det sig bättre runt kroppen, kanske för att det hade sömmar som gick tvärs över?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?