Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miriel
Har hittat några bra japanska sidor med ringsjalinstruktioner. Även om man inte förstår texten så är bilderna värda att titta på.

http://yamarinos.main.jp/top/sling02/slinguse.htm

http://pinco.cside.com/bs-union/menu/use-1.html

http://pinco.cside.com/bs-union/menu/use-3.html

http://yamarinos.main.jp/top/sling02/da ... owdako.htm

Det blev visst ganska många.... :D (Babelfish fungerar ganska bra om man känner sig sugen på texten.)
Användarens profilbild
Av Zandra
Roliga illustrationer! :-)
Användarens profilbild
Av trollmamma
8)gillar klart bilderna 8)

Texten känns lite som dem tyska instruktionerna man fattar NADA!!!!
Användarens profilbild
Av sillen
Blir lite nyfiken; vad har du/ni för anknytning till Japan? Om du har lust att berätta alltså!

Ungarna har ju vackra japanska namn men är du eller maken därifrån? Har själv tillbringat en del tid där (pluggat och rest) men nu begränsas min japanska till enskaka utrop på karate-träningen...
Användarens profilbild
Av April
Fina bilder och bra instruktioner! :-D Tack!

Kram
Användarens profilbild
Av miriel
sillen skrev:Blir lite nyfiken; vad har du/ni för anknytning till Japan? Om du har lust att berätta alltså!
Sambon är uppvuxen i Tokyo, hans mamma är japanska och pappa svensk. Båda bor i Japan och om några veckor ska vi åka ditt för första gången med barnen (det var tre år sedan sist...) Så för tillfället surfas det enhel del japanskt, man kan hitta mycket roligt! Men då jag inte kan läsa så får man ofta gissa :wink: och titta på bilder är ju inte heller fel! :D Alltid lär man sig något.
sillen skrev:Ungarna har ju vackra japanska namn men är du eller maken därifrån?
Kul att du gillar namnen, japanska delen av släkten hoppade högt av glädje när vi valde japanska namn, den svenska delan har vant sig. :D
sillen skrev:Har själv tillbringat en del tid där (pluggat och rest) men nu begränsas min japanska till enskaka utrop på karate-träningen...
När pluggade du där? Pluggade du här i Stockholm oxå? Har flera kompisar som gått Östasienlinjen på Universitetet. Skulle du komma på sjalträffen den tredje? Vore kul att ses "lajv" :D
Användarens profilbild
Av sillen
miriel - då kopplar jag sambanden, kul!

Jag läste ett par terminer på Östasienlinjen när den var nystartad på 80-talet, sen pluggade jag en termin på universitet i Osaka och reste runt i ett "homestay"-program rätt länge oxå. Jobbade med japansk turism ett tag, men halkade på sidospår och pysslar nu med IT :?

Hjärtat klappar dock för Japan, när jag får tid & kraft ska jag fräscha upp språket igen, mina karatestridsrop och udda fraser som "daigakuseiwaribiki ga arimasu ka?" känns lite klent :wink:

Jodå, räknar med att komma den tredje, ses då!
Användarens profilbild
Av miriel
Sillen: Va kul då ses vi den tredje! Sambon kommer oxå så du kan träna dina färdigheter i det japanska språket :wink: Mina egna färdigheter sträcker sig möjligtvis till lättare diskussioner om vädret :roll:

:D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Vilka roliga illustrationer! :lol: Skoj att flera verkligen var instruktionsbilder á la bygga Billy bokhylla eller de där info bladen de har på flyget om nödutgångar och flytvästar! :wink:

Tro om iaf. några av de som ser sjalar som enbart flummigt kanske skulle omvändas om de fick ta del av sånna kliniskt strikta instruktioner? *snillen spekulerar hej vilt! :wink: *
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?