Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har en liten flicka på drygt 3 månader. Hon är rätt mycket kinkig just nu och det enda som duger är att bli buren, helst mot axlen så hon kan sesig lite om. Detta är tungt och jobbigt för mig. Jag blir trött och också ledsen då jag inte får mycket gjort då jag sällan har fria händer.

Har provat sjal, bärpåse, meitai och ergo men då skriker hon bara. Kanske gör ja nåt fel? Detta känns så jobbigt.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Jag är ju nybörjare också men har burit A i ett par månader. Det är bara att öva, skulle jag tro. :) Jag började bära A i sjal när hon var sju veckor tror jag. I början var det inte så poppis, men hon vande sig snabbt. Nu är det ett av de bästa sätten att lugna henne när hon är ledsen, tom halvhysterisk.

Tips som jag har fått:
Öva när bebisen är mätt och utvilad.

Knyt sjalen löst, så att du egentligen håller bebisen i dina armar som vanligt.

Knyt in bebisen och ge dig genast ut på en rask promenad. (fast här måste du ju ha fått till en stabil knytning först, så det går inte att kombinera med tipset innan)

Om du gör tex dubbelt omslutet kryss: låt bebin lugna sig lite innan du drar upp smokingbältet. Låt bebin lugna sig ytterligare/ somna innan du ev stoppar in huvud och fötter.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Foxan
Har du försökt att gå ut och promenera lite? Min liten terrorist var 1 månad när jag började bära honom. Först ville han absolut inte, när jag bara försökt att stoppa in honom, vagga i sjalen och gå lite runt i lägenheten. Men sen fick tips att ta en promenad. Gick ner för trappan, 10 meter in på gården och voila! Rackaren har somnat! :tumsup:
Hoppas det funkar! Kram :heart:
Av prillan
Jo jag tror att hon vill kunna se sig om. Trodde ergon skulle vara bra men hon är för liten för den än så länge.

Jag är inte så intresserad av att hon ska kunna vara i sjal/sele långa stunder för att sova, sova gör hon så bra var som helst. Men däremot korta stunder när hon är vaken för att vara med mig i lite vardagsbestyr när jag måste. Dessutom blir det så tungt att bära utan hjälpmedel.
Användarens profilbild
Av April
Om du bär i MT kan du lätt dubbelvika avbärarbältet. Sedan kan du sätta axelremmarna under hennes armhålor - på så vis ser hon mer och blir antagligen lite mer nöjd :-)

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?