Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sus
Majken har börjat bitas när jag har henne på ryggen, både i Ergon och i sjalen. Hon har försökt naffs lite när hon suttit på magen också men där kan man ju vara med och styra bort huggtänderna lite lättare. Det är alltså inga små naffsningar utan gejäla hugg jag får! Hon ha fått 2 nya tänder den senaste veckan så det kan vara därför. Snälla någon säg att era barn varit likadana och att det har gått över.
Användarens profilbild
Av MOE
Nä, tyvärr har jag ingen erfarenhet av att bli biten. Men Albin drar mig i håret ibland. Helst i det lilla, lilla nackhåret som gör så ont...
Användarens profilbild
Av jag71
Skrutt slickade mig i nacken ett tag men det gick över på några veckor.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Alexander biter mig också i ryggen ibland när han sitter i Ergon hemma. Det är oftast när vi busat först på golvet och han vill visa att han fortfarande är på bushumör och inte tänker sova.
Ont som sjutton gör det, men bara jag showar lite och dansar el så och visar att jag är med på buseriet så slutar han.
Användarens profilbild
Av sus
Sporttjejen skrev:.
Ont som sjutton gör det, men bara jag showar lite och dansar el så och visar att jag är med på buseriet så slutar han.
Men blir han inte mer busig av det då??
Användarens profilbild
Av Kaja
Jepp! Det har kommit och gått i omgångar. En gång tidigt när jag ammade honom och sedan höll på ett tag kring ettårsdagen, för att sedan komma tillbaka vid 17 månader och igen vid 22. Olika orsaker till bitandet verkar det vara. Just nu så tror jag inte att Majken fattar att hon skadar dig. Det är bara att hoppa till och skrika "aj" ett par gånger så slutar hon. Men, som sagt, det kommer tillbaka....

//Kaja
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Grejen för oss när det gäller bus och bitas är att vi brukar busa med honom genom att göra pruttljud på hans kropp och kittlas lite med näsan. Jag tror att han gärna vill göra något liknande själv och då blir det bit istället.
Men han lugnar faktiskt ner sig med dans, konstigt nog! Men å andra sidan har han blivit dansad till sömns ganska ofta sedan han var pytteliten.
Användarens profilbild
Av Luna
sus skrev:Snälla någon säg att era barn varit likadana och att det har gått över.
Vad hände sen? sus och ni andra som skrivit i tråden, gick det över?

Jag har en ettåring som denna veckan börjat bita mig i ryggen när hon sitter i Ergon. Funderar nu på varför - vill hon säga något, trött, kissenödig, tänder???? :hmm:

Hon bits aldrig annars, har bara hänt någon enstaka gång vid bröstet.
Användarens profilbild
Av sus
Luna skrev:
sus skrev:Snälla någon säg att era barn varit likadana och att det har gått över.

Jag har en ettåring som denna veckan börjat bita mig i ryggen när hon sitter i Ergon. Funderar nu på varför - vill hon säga något, trött, kissenödig, tänder???? :hmm:

Ha,ha,ha titta min gamla tråd :lol:

Ja du, hur slutade det... jag blev gravid och slutade i princip att bära för att slippa problem med fogarna :wink:
Nu har jag börjat bära henne igen ibland och då bitts hon inte. Inte mycket hjälp från mig va?
Användarens profilbild
Av Luna
sus skrev:Ha,ha,ha titta min gamla tråd :lol:

Ja du, hur slutade det... jag blev gravid och slutade i princip att bära för att slippa problem med fogarna :wink:
Nu har jag börjat bära henne igen ibland och då bitts hon inte. Inte mycket hjälp från mig va?
Jag bjuder på skrattet, tänkte att jag kunde leta och se om andra vart med om samma sak. Jag får väl överväga att skaffa fler barn, men eftersom jag inte haft problem med fogarna under tidigare graviditeter så skulle jag antagligen bära på ryggen ändå. Vad mysigt det vore med en bebis förresten

Någon annan som har blivit biten i ryggen och vill berätta lite?
Användarens profilbild
Av Blixa
Men hjälp vad förvirrad jag blev. Så många saker som inte stämde. Helt plötsligt dök Katharina upp i tråden och det var torsdag den första december, vilket i min yra hjärna inte var förrän imorgon (nu vet jag att det är december om en vecka och på fredagen :lol: ).

Men om någon vill veta så bet Hektor mig i nacken under en period i somras. Det gick över och nu under hösten har han bara slickat mig i nacken någon gång. Och torkat av snor... :roll:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Luna skrev:

Jag läste och upptäckte till min förvåning att jag redan svarat, oj, vilken gammal tråd du hittat! :-)
Kan säga att det iaf gått över nu, skönt att höra va? :lol:
Nä, jag kommer inte ihåg riktigt men det var en period som det höll i sig, sen avtog bitandet. Kombination av bus och kliande tänder tror jag var det som utlöste det.

Men inte är det skönt! A drar mig fortfarande i håret, inte för att han menar att göra mig illa. Mitt hår är liksom hans trygghet, han som inte använder napp, tumme, gosedjur el snuttefilt.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?