Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Siena
kolla på drops design, de har mönster.

Annars gjorde jag så här:

Lägg upp 48 maskor. Sticka 48 varv där du i slutet av första varvet lägger till en maska och i slutet av andra varvet tar in en maska (och fortätter så att varje ojämt varv lägger du till en i slutet och varje jämt varv tar du in en maska i slutet).

Efter 48 varv så gör du tvärtom. Du tar in där du la ut och lägger ut där du tog in. En maska i slutet på varje varv. I 48 varv.

Sen gör du samma som i första stycket, men bara i 24 varv och efter det så gör du som i andra stycket i 24 varv.

Sen stickar du 48 varv som i första stycket och 48 varv som i andra stycket. Voilá! Sy ihop!

Om du vill ha större storlek, lägg till fyra maskor och 4,4,2,2,4,4 varv. Och mindre så drar du från lika många maskor.

ska kanske tillägga att jag stickade med ullgarn, superwash (babyull) och stickor no. 3 har jag för mig. Bildbevis finns här i forumet nå'nstans

Hängde du med ö h t? Jag kanske bara svamlade :oops: :lol: :roll:

Denna mössa passar Ruben nu. Han har liiiite större huvud än mittkurvan på bvc. Våra pågar är ju lika gamla!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tror jag hänger med. Är ny på det här med stickning. Albert har nog ganska normalt huvud tror jag. Han är typ 47 cm runt huvudet. Då borde väl Rubens storlek passa... Kanske är den lite stor nu, men den kommer väl användas mer till våren ändå. Eller så kan jag ju fodra den...
Tack! :D
Användarens profilbild
Av Siena
jag fodrade den som jag gjorde i strl. med 48 maskor. Men Rubens huvud är en bra bit över 50 cm, så du kanske måste göra lite mindre. Men testa, bättre att göra lite för stort så han har växmarginal. Dessutom tar de ingen tid att göra så blir det för stort så är det bara att sticka en till :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?