Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LindaW
Hej hej.
Här kommer en nybörjare på sjalar. Har fått låna en storchenwieger på 4,6 m och har bestämt mig för att köpa en hoppediz men vilken längd ska jag ta? Kan jag ta samma som den jag lånat eller ska jag ta längre. (Är 173 och drar´ungefär storlek 42)

Har provat knytningarna X-omslut 2 och även haft lillan (3 månader) i buddha. Det blir lite tyg över men inte mycket. Vilken knytning tar mest tyg och hur mycket förändras det med åldern..... iofs är jag beredd att köpa en till längre om ett år eller så om jag fortfarande använder sjalen mycket då. Mannen är smalare än mig så det blir mer över när han bär.

Lite tips tar jag gärna emot tack.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Klarar du dig med storken så är 4,6m det du ska ha ! det räcker till det mesta för mig o jag är ju ingen stl 42 precis :lol:
Användarens profilbild
Av cattisak
Jag köpte en 5,4m och den är jättelång! Om du är en 42 så skulle jag inte ta den långa, jag drar med än 42 och får mycket tyg över. Ta en 4,6m istället. Tycker jag.
Användarens profilbild
Av Tabby
Hoppis 4.6 m är ändå längre än Storken 4.6 m.
Användarens profilbild
Av Lea
Har funderat på samma sak, vilken längd ska man ta!? Är sugen på en Hoppediz jag med...

Om man vill kunna göra alla (?) knytningar och är stl. större (44 och lite mer;-)), behöver man då 5,4m, eller? På era svar känns det som om jag ändå skulle klara mig på en 4,6:a... Kanske behöver man inte kunna göra den "längsta" knytningen?
Användarens profilbild
Av cattisak
Jag har storlek 46/48 och får som sagt mycket tyg över på min 5,4 hoppiz. Min sjal verkar iofs vara längre än 5,4, men jag tror helt säkert att du klarar dig med 4,6 m. Snibbarna kommer ju också till. Lycka till med sjal inköpet.
Användarens profilbild
Av marlene
jag är större än storlek 44 och jag kan knyta det mesta med min Babylonia 4,9 (tvättad och enligt uppgift 4,8m lång). Jag provade till och med ett x omslut 2 utan barn men en liten hade nog fått plats och det gick bra. Omsluten är inga problem att få till med knuten på ryggen dock. Om du har ett lakan du kan slakta så kan du ju sy en test sjal (behöver ju bara delas på längden och sy ihop) och provknyta så kan du mäta hur lång du behöver.
Användarens profilbild
Av Lea
Ja jag klarar mig nog med en 4,6 då... Ska bara bestämma mig för vilken färg jag vill ha och när jag ska köpa en :wink: Skatte-pengarna kommer snart! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?