Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kattta
Funderar på att beställa en sådan

Ser ju väldigt bekväm ut, och trivsamt med att slippa knyta, men ändå att den belastar båda axlar istället för en som ringsjal.

Har aldrig provat bära i sjal efetrsom jag inte har ngn bäbis ännu (men snart så...) så jag har inget att jämföra med
Användarens profilbild
Av Mia
En sjal som bara ar ett kryss fram ar inte att rekommendera till nyfodingar, de behover det stod som ett "smokingbalte" ger.
Jag rekommenderar varmt att du valjer en trikasjal!!!
Användarens profilbild
Av sacha42
Har provat en, funkade då Alva var ca 3mån. DEn avlastar bättre än en ringsjal och det blir inte så varmt eftersom det inte är mkt tyg. Däremot är det viktigt att man hittar rätt stoek för att det ska vara skönt, som med alla varianter ab bärpåsar(easyhug är en dubbelbärpåse).
DEn fngerar som om du knyter en vanlig sjal i baskryss.
Snygga är det tycker jag :D
Användarens profilbild
Av sacha42
glömde ju skriva att till en lite nyfödd är dock en trikåsjal allra mysigast :D
Användarens profilbild
Av ernamalin
Min första sjal var en Tri-cotti som är av samma princip. Köpte den för jag var sugen på att testa sjal men var rädd att det var för meckigt att knyta och hålla reda på 5 m tyg och tänkte som så att om det känns besvärligt så blir den nog bara liggande...

Nu visade det sig att dottern VÄGRADE ligga i "vagga", det som verkade så mysigt. Så jag fick ha henne sittandes, vilket funkade såpass bra att det gav mersmak men inte tillräckligt bra så jag köpte mig en trikå långsjal :heart: :heart: :heart: sååå underbart! både jag och dottern stormtrivs och trots att hon bara är snart 3 månader så har vi hunnit köpa ett gäng sjalar till...

Gillar min Tri-cotti men gillar långsjalen ännu mer :loving:

Så om du som jag tror att du kommer ge upp med allt det långa tyget så är det smidigt med den färdiga lösningen, då får man liksom känna på om man trivs med att bära men i långa loppet så håller jag nog på långsjalen.

Oj, vad långt detta blev :D ...
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag har en EasyHug (som förvisso inte använts på länge).
Jag använde den mycket förra vintern när Julia var runt ett år gammal och då mest för att bara korta stunder när vi var uta. Det var lätt att ha på sig under jackan och bara trä i henne i när jag tog henne ur bilen för korta ärenden.
Jag skulle inte rekommendera den som enda sjal, utan som en att komplettera med i vissa situationer.
Det är dessutom viktigt att få rätt storlek, annars blir det väldigt svajigt eftersom den inte går att reglera.
Användarens profilbild
Av kattta
Tack för alla bra svar!

Efter att ha läst era svar har jag bestämt mig för att skippa easy hug
och satsa på en vanlig trikå långsjal istället, och min hemmasydda bärpåse...
Användarens profilbild
Av Måsen
kattta skrev:Tack för alla bra svar!

Efter att ha läst era svar har jag bestämt mig för att skippa easy hug
och satsa på en vanlig trikå långsjal istället, och min hemmasydda bärpåse...
Ett bra val, jag tror att du kommer att bli nöjd (till att börja med, innan sjal- :twisted: på allvar sätter klorna i dig).
Användarens profilbild
Av milimani
Jag fick min easyhug idag och lillan som är tre månader och helt ovan vid sjalar älskar den. Jag med. Jag är inte så mycket för att knyta, trasslar mest in mig så den känns perfekt. Enkel och bekväm. Är helnöjd hittils! Och snygg är den också!

Fast en tri cotti passar nog bättre till en nyfödd då den är mjukare!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?