Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

är det någon som har jämfört båda och kan säga vilken jag skall vara intresserad av?

Leah väger ca 11 kg nu och är ca 79 cm...
Användarens profilbild
Av naimiez
Underar också......Wilma 10 kg och 80 cm......
Användarens profilbild
Av Bina
Det verkar inte som om någon här har erfarenhet av toddlern :(
Användarens profilbild
Av miriel
Jag har testat lite, ska försöka skriva lite senare (när jag inte är på jobbet) :oops:

Surfa kan man göra lite i förbi farten, men skriva.....återkommer vid tid å tillfälle.
Användarens profilbild
Av naimiez
Se min tråd http://www.sjalbarn.se/viewtopic.php?t=4481 också.

Jag ser att Leah också är född i mars förra året.....(fast Wilma skulle kommit i maj men kom i mars). Jag funderar starkt på en Toddler.......tänker ju använda den lääääänge coh då känns 18 kg eller 27 kg ganska stor skillnad. Någon som vet om man kan bära 10 kg's barn i originalet utan att det känns konstigt? Läste i förra veckan här att någon mätt sin original och toddler och det var inte så mycket.....någon som skrev detta eller vet vart jag läste det?
Användarens profilbild
Av Bina
japp, jag har läst din tråd!

Jag tror det var Ergon som mättes och jämfördes förra veckan...

Det känns som om det är vettigare att köpa Toddler. Jag gillar tanken på att axelremmen är fäst i midjebältet då jag får för mig att det kanske avlastar ännu bättre, men det är bara vad jag fått för mig. Jag har inte ens testat någon Patapum, hade en Ergo ett kort tag :oops: :roll: men min kompis behövde den bättre :oops: :wink:
Användarens profilbild
Av naimiez
Fast du tittar inte på Sutemi? Kan ju inte bestämma mig....som du ser :-D
Användarens profilbild
Av Bina
naimiez skrev:Fast du tittar inte på Sutemi? Kan ju inte bestämma mig....som du ser :-D
Nej jag tittar inte på Sutemi... att bära på höften med sele känns inte lockande för mig, då har jag ringsjalen för korta stunder. Min nacke/rygg kräver att jag bär riktigt ergonomiskt och inte snett.
Användarens profilbild
Av Anso
Toddlerselen kan nog var svår att hiva upp bebben på ryggen själv eftersom man måste nästan trä in barnets ben i en ögla som bildas av axelremmen. På den vanlig så är det ju bara att kränga selen över bebben så att säga. Toddlern är ju också 10 cm högre i ryggen så mindre barn kan inte sitta i den med armarna utanför.

Har bara sett den, inte provat. :)
Användarens profilbild
Av Bina
Anso skrev:Toddlerselen kan nog var svår att hiva upp bebben på ryggen själv eftersom man måste nästan trä in barnets ben i en ögla som bildas av axelremmen. På den vanlig så är det ju bara att kränga selen över bebben så att säga. Toddlern är ju också 10 cm högre i ryggen så mindre barn kan inte sitta i den med armarna utanför.

Har bara sett den, inte provat. :)
Smart tanke! Den hade jag inte tänkt! :D
Av Annsofi
Jag upplevde inte det svårare att få upp honom på ryggen i Toddlern än i den vanliga. Som det mesta annars så är det nog bara lite träning i så fall. Jag tycker Toddlern är superskön men den går för högt upp i ryggen på vår son (74 cm sist jag provade den). Den är 10 cm högre än den vanliga Patapum så jag tror (ska prova inom kort) att 80 cm är lagom.

Glömde lite...Den vanliga Patapum funkar alldeles utmärkt till 10-kilos barn! Det är mer längden på barnet som är av betydelse än vikten och även bärarens längd. Är man kort sitter nog den vanliga Patapum bättre då Toddlern har längre axelremmar och det därmed är svårare att spänna den så tight till kroppen som man kan med den vanliga. Tillverkaren rekommenderar därför de med kort överkropp att satsa på den vanliga Patapum. På mig som är 168 cm lång sitter den utmärkt!

Det ska komma en storleksguide inom kort från tillverkaren baserad på barnets längd och vikt.
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag upplevde inte det svårare att få upp honom på ryggen i Toddlern än i den vanliga. Som det mesta annars så är det nog bara lite träning i så fall. Jag tycker Toddlern är superskön men den går för högt upp i ryggen på vår son (74 cm sist jag provade den). Den är 10 cm högre än den vanliga Patapum så jag tror (ska prova inom kort) att 80 cm är lagom.
Så du tror att jag, Wilma ca 80 cm idag kan köpa en Toddler? Vet ju inte om jag skall bära i vinter....är ingen bärmänniska på vintern men den kanske är skön utanpå jackan......skall mest användas till våren/sommaren.
Av Annsofi
Ja då jag tror att Toddlern passar bra till din Wilma!
Användarens profilbild
Av Mia
varför väljer man papatum toddler framför ergo? bara nyfiken, vet inte vad som skiljer dem riktigt och varför papatum skulle vara bättre t större barn...
Användarens profilbild
Av Bina
Mia: jag svarar för mig själv.. för att den är billigare! och utan fjärilar :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?