Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asereht
Dottern har länge sagt att hon vill ha en sån där "pösig och hängig" mössa och frågat om inte jag kunde sticka en åt henne. Så i helgen tog jag mod till mig och gjorde en. :D

Det verkar som hon gillade den för hon sa igår kväll att jag gärna fick göra fler i olika färger. :shock:

Här ser du resultatet prydande ett stycke tonårsdotter. :heart:

Bild

Dessutom har jag äntligen blivit klar med minibusens "taigamössa". Huruvida han gillar den eller ej låter jag vara osagt men jag är ganska nöjd med resultatet. Den var lättstickad och blev gullig. Tror det blir fler sådana bara för att det är kul att sticka, men först ett par matchande sockar med höga skaft. :)

Mellanbusen ryckte avundsjukt i den och sa att han "osså ha" så jag kanske ska göra en åt honom med, ser det töntigt ut med en 2,5 åring i sån mössa? Fast iofs, vem bryr sig! Huvudsaken han är glad och nöjd. ;)

Här är den iaf "taigamössan" på minibusen. :heart:

Bild

Bild

Bild
Av Tua
Oj vilka fina mössor, vad duktig du är :D
ska nog ta tag i det där och lära mig sticka, har stickat en halsduk en gång i mitt liv, men jag kommer nog bättre överrens med symaskinen...
Användarens profilbild
Av Buscilla
Kanoners :tumsup:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Tjusigt :tumup:
(tänk om man kunde sticka...)
Användarens profilbild
Av Asereht
Tua skrev:Oj vilka fina mössor, vad duktig du är :D
ska nog ta tag i det där och lära mig sticka, har stickat en halsduk en gång i mitt liv, men jag kommer nog bättre överrens med symaskinen...
Ja gör det, det är inte så svårt som man tror när man börjar. :)
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Oj, de var verkligen jättefina, särskillt taigamössan gillade jag! Hoppas inte att det ser töntigt ut med en sån mössa på en 2,5 åring, för min snart treåriga Matilda går stolt omkring med en likadan stickad hjälm som lillebror.
Användarens profilbild
Av Asereht
Matildamamma skrev:Oj, de var verkligen jättefina, särskillt taigamössan gillade jag! Hoppas inte att det ser töntigt ut med en sån mössa på en 2,5 åring, för min snart treåriga Matilda går stolt omkring med en likadan stickad hjälm som lillebror.
Jag tycker inte det ser töntigt ut själv, tänkte mest på att "modet oftast föreskriver" att man ska klä barnen äldre än de är. Hjälmmössor anses ju av många bebisaktiga. Men samtidigt är de ju vansinnigt praktiska då de sitter där de ska. Mellankillen ska få sin egen med stor tofs och i valfri färg. :)
Användarens profilbild
Av sarahlc
Kanonfina! :vågen:

Lite OT: Kan bara nämna också att jag blev så inspirerad av den finfina mössan på din avatar att jag nu håller på och försöker knåpa ihop en liknande...
Användarens profilbild
Av Eulalia
Mkt tjusiga :app: !
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jättefina mössor. Jag älskar hjälmmössor också.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Oh vilka fina!! :app: (vill också kunna sticka juuuuuuu....)

...förstår att din dotter är nöjd förresten. Skulle inte tacka nej till en sån hängig pös mössa jag heller! 8)
Användarens profilbild
Av zandrama
Jättesnygga! :o :tumup: :eld:

Den översta kan jag ta och så vill lillsyrran ha en likadan... Den nedersta tar jag gärna till liten V. :wink: 8)
Användarens profilbild
Av Tina2
Toksnygga!!!
Den som ändå kunde sticka!!
Jag får väl hålla mig till symaskinen jag, men det är himla svårt att få till sådäääär fina mössor!!
Användarens profilbild
Av Asereht
Tack allihop! :D

Jag har nu påbörjat pösmössa nr två i grafitgrått. Tjockt härligt mjukt ullgarn och tjock rundsticka, det går fort att sticka sådana mössor. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?