Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elisabet
Funderar på att köpa en ergo ng men undrar om det är någon som är missnöjd med sin Ergo NG :?:

Med vad i sådana fall :?:
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Jag har hyrt en Ergo NG och nu har jag köpt en Patapum. Jag känner faktiskt att Patapumen passar mig bättre! :D
Gillar att midjebandsspännet sitter mitt på och inte på sidan. Det känns tryggare, inte så lätt att man kommer åt det och riskerar att det knäpps upp. Jag gillar också att den är lättare och smidigare, går att bära ihoprullad runt höften, styvare midjebälte.
Det negativa med Patapum är att huvudstödet är ganska fult och att den är lite lägre i ryggen. Jag kan väl inte direkt säga att jag är missnöjd med Ergon men jag gillar Patapumen mer!
Användarens profilbild
Av mirko
en liten nackdel : axelbanden kunde varit fodrade längre ...
Användarens profilbild
Av Ester
ergo ng funkade inte på min kropp.

midjeremmen skra in i fläsket och den vek sig och hade sig.

Patapum är suveränt skön tycker jag - och jag tycker att huvudstödet är rätt snyggt :wink:
Användarens profilbild
Av sus
Vi är nöjda med vår ergo NG, men jag tycker du ska försöka testa en innan du köper den för det är som många säger en fråga om kroppsform om den sitter skönt. Generellt verkar ergo passa dom som är lite längre och bredare (inte nödvändigtvis tjocka) och patapum passar de som är lite mindre i kroppen.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Testa först är ett bra råd!
Älskar vår Ergo men faktiskt sitter Patapumen bättre på mig.

Vet inte hur huvudstödet till Patapumen är men retar mig otroligt på Ergons huvudstöd. Just att den är formad som en strut gör att den sitter jättekonstigt på huvudet. Har aldrig kunnat använda huvudstödet på min son för han har vaknat och gallskrikit när jag satt på det. Faktiskt enda detaljen jag stör mig på.

Så länge som jag bar på magen fick jag med det nödvändigaste i fickan med dragkedja. Så länge som barnet inte tar så stor plats i selen får man i en del där.
Användarens profilbild
Av GosKina
De flesta verkar gilla Ergon. Vi hade hem alla olika ergonomiska selar för att testa vilken som passade mig och min man bäst. Ergon var helt ok, men det kändes krångligt med spännet mellan axelbanden när man vill bära på magen. Så vi satsade på en Sutemi istället, som har spännena på sidan. Vi testade Patapumen oxå, men den fick både han o jag ont i ryggen av, så den passade inte oss iaf. Men det är ju så olika från person till person.

Så det bästa är att prova selarna. Jag hade ju som sagt tur att kunna få testa alla olika modellerna och valde den som var skönast utifrån det.

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?