Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hellene
Min bebis (4 månader) väger drygt 9 kg och jag funderar på om det är lämpligt med en ringsjal för kortare promenader eller är det att kasta pengarna i sjön? Han är väldigt stadig, kan sitta själv redan och sitter bra i Ergon, men det verkar så smidigt med en ringsjal!

Kan det vara ett bra inköp och finns det i sådana fall någon sjal som ni tycker är "bättre" än andra :D?
Användarens profilbild
Av Helena
Det går säkert bra, du är väl van vid hans vikt och bär honom kanske redan på höften utan ringsjal.
Ringsjal är ju aldrig något för långa stunder tycker jag, man blir trött även om man bär ett lätt barn i ringsjal tycker jag. Men den är bra att ha när man bär en liten stund och inte orkar knyta sjal eller använda sele.

Du kanske ska köpa en ringsjal i ett lite kraftigare tyg som avlastar bättre om din son väger mycket. Sen avlastar olika vikningar olika mycket tycker jag, men det där är en hel vetenskap.
Användarens profilbild
Av solanna
En ringsjal tror jag kommer att funka jättebra för er. Många använder ju sina ringisar tills barnen är över 3 år och väger närmare 20 kg så den kommer ni nog att ha användning för länge. Jag har en Bärabarn-ringis som jag tycker jättemycket om, men eftersom jag inte provat så många andra ringsjalar (en Ringo en gång) så har jag ingen personlig erfarenhet av skillnaderna. Jag tyckte att Ringon avslastade sämre eftersom tyget var stummare och inte smet åt lika bra om vare sig bebisen eller mig. Sedan har jag förstått att ringsjalar som är sydda av en bit av en diagonalvävd sjal är det allra bästa. Antingen kan man slakta en vävd långsjal eller köpa en kort från början (Didy finns ju t.ex. i 7 storlekar) eller köpa en begagnad här på sjalbarn. Tror att BB-sling ska vara diagonalvävda också.

Hoppas att ni hittar något ni tycker är snyggt och bekvämt!
Användarens profilbild
Av Isanna
Du bör isåfall ha en diagonalvävd ringsjal, antingen en som är gjord av en kapad långsjal eller en BB-sling som är diagonalvävd. BB-sling är den skönaste ringsjalen jag prövat och den är tunn, mjuk och underbart avlastande så jag lägger min röst på den! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?