Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Tua skrev: Får väl se om jag vågar mig på det imorgon :) Men jag tycker att den här knytningen är jättebekväm, förrutom när hon sträcker sig bakåt, då blir jag nästan lite rädd att hon ska ramla ut
Berätta hur det går sen! Det finns många bekväma knytningar, men inget går faktiskt upp mot omslutet på magen. Den är all time favourite! Det är i alla fall värt att ge det en chans. Lycka till!
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Det där med att det känns som om barnet kan trilla ur när det sträcker sig bakåt är faktiskt lätt åtgärdat!

Det ser på din bild ut som om den "överflödiga" sjalbredden är ihopsamlad ute på sidorna (längst ut mot din axel och barnets knäveck). Samla istället överflödet "inåt" krysset, över barnets rygg och mot det motsatt knävecket (kristallklart va :lol: ). Då blir det mycket stadigare.

För att inte få tyget för långt inåt din egen hals, kan du sen dra ut det slätt ända ner till armbågen och vika upp det dubbelt över axeln.
Av Tua
EmilsMamma skrev:Det där med att det känns som om barnet kan trilla ur när det sträcker sig bakåt är faktiskt lätt åtgärdat!

Det ser på din bild ut som om den "överflödiga" sjalbredden är ihopsamlad ute på sidorna (längst ut mot din axel och barnets knäveck). Samla istället överflödet "inåt" krysset, över barnets rygg och mot det motsatt knävecket (kristallklart va :lol: ). Då blir det mycket stadigare.

För att inte få tyget för långt inåt din egen hals, kan du sen dra ut det slätt ända ner till armbågen och vika upp det dubbelt över axeln.
Tack för tipset:) ska testa imorgon när trollet vaknar
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Tua skrev:
EmilsMamma skrev:Det där med att det känns som om barnet kan trilla ur när det sträcker sig bakåt är faktiskt lätt åtgärdat!

Jag fick lära mig det på en sjalknytarkurs som Ingrid från BabyDesign höll här i Uppsala. Tyckte också att det kändes vingligt innan :wink:
Av Tua
EmilsMamma skrev:
Tua skrev:

Jag fick lära mig det på en sjalknytarkurs som Ingrid från BabyDesign höll här i Uppsala. Tyckte också att det kändes vingligt innan :wink:
Där ser man, jag skulle inte flyttat från Uppsala :D
Tua skrev:Har precis börjat att knyta lite mer med sjalen, men jag vet inte riktigt om jag får till det rätt. Har bara vågat mig på dubbeltX än så länge och jag undrar hur brett ska man knyta, det står ju från knäveck till knäveck och när jag får till det hyfsat så sitter hon ungefär som i patapumen. Men så kikar man runt på bilder här och då ser jag många knytnigar där benen går liksom uppåt och nästan omsluter bärarens kropp. Knyter jag fel då som låter benen hänga nedåt fast med tyget ända till knävecken eller ska fötterna peka bakåt?
Någon som förstår mitt röriga inlägg?
Ska se om jag kan fixa en bild i morgon så kan ni gärna få "bedöma" min knytning.
Bilder på där barnets ben omsluter bäraren väldigt mycket, det är nog rätt stora barn då. Ju större barn, desto mer omsluter barnets ben bäraren.
Jag tycker det är svårt det där med rumpan lägre än knäna i långsjal. Jo, när jag känner efter så har min flicka nog rumpan aningen lägre än knäna, fast det syns inte när man tittar utanpå.
Användarens profilbild
Av Helena
Tua skrev:Bild

se om den här syns bättre
I jämförelse med Easycare bilden här nedan, är du ju ett riktigt sjalproffs. Nu var jag kanske elak mot Easycare, men jag tycker att det är en så lysande bild på hur barnet inte ska sitta i sjalen.

Bild
Av Tua
Emilsmamma- Tack för tipset, det var ju enkelt åtgärdat:) Provade nu och det blev ju stor skillnad:)

ska nog våga mig ute en längre sväng till öf idag, utan vagn!
Användarens profilbild
Av GosKina
Helena: Ja, det är verkligen en dålig visningsbild det där från Easycare... Att återförsäljaren vill ha den på sin sida!

Tua, vilket charmtroll du verkar ha! Jättefin bild och bra knutet. Dock tycker jag oxå omslutet x är bekvämare och stabilare.

Lycka till med knytandet!
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Tua skrev:Emilsmamma- Tack för tipset, det var ju enkelt åtgärdat:) Provade nu och det blev ju stor skillnad:)

ska nog våga mig ute en längre sväng till öf idag, utan vagn!
Kul att kunna komma med tips som underlättar vardagen!
Av Tua
Nä oj, det var ju ingen bra bild, varför har man inte en korrekt knytning på en sida som säljer sjalar? hmmm, konstigt...
Av Tua
Måste bara tacka er alla som propagerat för att knyta omslutet.
Jag tyckte att det verkade krångligt när jag läste(tittade på bilderna) i mitt hoppediz-häfte... men nu när jag kikade på instruktionen på sjlbarnssidan var det ju busenkelt och vilken skillnad det är avlastningsmässigt. Det enda som jag stör mig lite på är knuten i ryggen, men det blir väl till att inhandla än längre sjal istället (eller banta ett par kilon) :mrgreen:
Nu är även jag drabbad av sjal- :twisted:

Tack än en gång :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Tua skrev:Måste bara tacka er alla som propagerat för att knyta omslutet.
Jag tyckte att det verkade krångligt när jag läste(tittade på bilderna) i mitt hoppediz-häfte... men nu när jag kikade på instruktionen på sjlbarnssidan var det ju busenkelt och vilken skillnad det är avlastningsmässigt. Det enda som jag stör mig lite på är knuten i ryggen, men det blir väl till att inhandla än längre sjal istället (eller banta ett par kilon) :mrgreen:

Kul! Visst är det härligt när man upptäcker nya saker?
Användarens profilbild
Av Droppen

Vad roligt! :twisted: :vågen:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma

Om man inte har precis mitten på sjalen mitt fram, utan förskjuter knytningen åt endera hållet så kan man få knuten i sidan stället. Skönare om man skall sitta med ryggstöd :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?