Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Min svägerska önskar sig en svart, slät, omönstrad halsduk i julklapp. Jag tänkte såklart sticka en till henne! :) Nu behöver jag lite tips! När hon säger slät hur ska jag sticka då? För det blir väl inte bra med slätstickning, eller? Och vad tycker ni jag ska ta för garn och grovlek på stickor? Antal maskor? Tacksam för tips! *stick novis* :wink:
Användarens profilbild
Av Elina
ett tips om hon vill ha den slät är att sticka den tokbred i slätstickning och sen sy hop den på bredden, så blir det ingen avigsida, är du med på hur jag menar??

// Elina
Användarens profilbild
Av zandrama
Fast frågan är ju vad hon menar med "slät". Det kan ju vara bara att hon inte vill ha möster som flätor och tofsat och grejjer som är rätt modernt nu. Det kan ju vara så att hon tycker att rätstickat är okej även fast det blir lite "randigt"...
Användarens profilbild
Av Madde
Tjockt garn skulle jag tagit... Panduro har denna beskrivningen...
Användarens profilbild
Av mejamy
Tack för tips! Den på beskrivningen såg ju mysig ut, det kanske blir en sån :). Måste bara skaffa garn och stickor först då... :)
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har stickat en hel del nu på sistone !!

Jag har köpt mysigt tjockt garn o kört tjocka stickor .... tex 15mm 8 mm o även 10mm

stickade en jätte mysig i 10mm rundstickor med omslag gjorde den på 15-20 maskor 3 räta 3 aviga då kan man använda den dubbel utan att det blir för tjokt .....

gå in o kolla på http://www.garnstudio.com/index_lang.php där finns det massa mönster o en massa garn förslag ....

Jag har märkt att man inte ska ha för många maskor till halsduk jag använder mest ull o det blir för varmt + att om man kör luftigt är det lite smidigare att snurra om sig !!! [/u]
Användarens profilbild
Av Siena
Det är snyggt att göra halsdukar i mosstickning. Kanske med ett snyggt alpackaullgarn!
Användarens profilbild
Av nickie
mejamy skrev:Min svägerska önskar sig en svart, slät, omönstrad halsduk i julklapp. Jag tänkte såklart sticka en till henne! :) Nu behöver jag lite tips! När hon säger slät hur ska jag sticka då? För det blir väl inte bra med slätstickning, eller? Och vad tycker ni jag ska ta för garn och grovlek på stickor? Antal maskor? Tacksam för tips! *stick novis* :wink:
Jag skulle göra några maskor rätstickning i var kant, o slätsticka i mitten. Då rullar inte kanterna sig.
Användarens profilbild
Av Lingling
Jag skulle resår/ribbsticka den. En avig en rät över varandra, elelr två aviga två räta. Lägg upp många maskor, det drar ihop sig, så ser den slät ut på bägge sidor.
Användarens profilbild
Av Asereht
Lingling skrev:Jag skulle resår/ribbsticka den. En avig en rät över varandra, elelr två aviga två räta. Lägg upp många maskor, det drar ihop sig, så ser den slät ut på bägge sidor.
:iagree:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?