Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zun
Alltså, hur lyckas man med knytning av ett 5 meter långt tygstycke tex på stan? Jag har en Hoppediz som jag gärna vill använda mer till vår dotter, men jag kan ju inte gärna ställa mig på parkeringen och knyta sjalen där, eller krävs det helt enkelt bara mer övning? :roll: Jag föredrar att knyta den hemma, men då tillbringar vi ju tiden hemma på gården istället. Det var enklare med UBW:n som är elastisk, den kunde jag knyta hemma och sätta i dottern i när vi kommit fram dit vi skulle med bilen.

Hm, förstår någon mitt problem? :oops:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag gör så här: Lägger sjalen i bilen och gör smoke bakom ryggen, knyter dubbel X. Sjalen ligger i bilen medan jag knyter, funkar toppen.
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag knyter omslutet kryss där jag är... Jag står där och viftar med mitt tyg ;) Nja, är jag på parkeringen så försöker jag hålla sjaländarna i bilen så gott det går. I parken sjalade jag på mig där jag stod på gräset. Folk glor men det bjuder jag på ;) En gång när det regnade lyckades jag sjala på mig sittandes i bilen. Det blev inte helt perfekt men nästan.
Användarens profilbild
Av Anso
Man kan prova att göra en ögla/knut på ändarna så att de inte släpar i backen. Så gör jag när jag knyter xomslut men vävd sjal och jag knyter upp öglorna först när jag ska göra klart krysset.
Användarens profilbild
Av Zun
Det är helt ok om folk glor :wink: men jag är mer bekymrad över att tygstyckena släpar i backen :?
Användarens profilbild
Av Helena
Mig stör det inte att sjaländarna släpar i marken när jag knyter, ifall det inte är jätte lerigt.
Användarens profilbild
Av Helen
Jag knyter där jag är. Fick hela kön till utagningen till "idol" att tystna för ett par månader sedan... Hihihi

Finns det gräsmatta i närheten går jag dit annars så försöker jag bara hålla undan ändarna. Är det torrt är det inget problem.

På vintern får man hitta andra lösningar. Knyta i en portuppgåmg, inne i en affär eller som någon skrev innan med ändarna i bilen.
Det löser sig alltid.

Annars finns det andra lösningar som bärselarna eller fyrkantssjal. Vid kortare sträckor ringsjal. De släpar ingenstans.
Användarens profilbild
Av miriel
Jag kör med ögla (som Anso beskrev) man kan göra öglorna redan innan man tar ut den ur bilen/vagnen. Börja knyta och sedan lösa upp en ögla åt gången. Fungerar jätebra!
Av jamen
Hej! Svarar sent här...jag förstår ditt problem och tyckte det var knepigt i vårvintras när det var lerigt överallt, eller blött. Jag har nog kompromissat lite när jag inte kunnat sjala på mig på nåt torrt ställe, och helt enkelt låtit ändarna släpa i marken så lite som möjligt och sen tagit en tvätt när jag kommit hem....

Bra fråga ju!

jamen,
Av jamen
Förresten, såg ju att du liksom jag börjat med en UBW och sen gått över till Hoppediz! Jag har såklart samma saknad vad gäller elasticiteten i UBWn, men märker att jag på nåt sätt använder Hoppedizen lite likt. Knyter jag Hoppedizen som jag knöt UBWn, går det faktiskt rätt bra att använda den som den elastiska sjalen! Det beror säkert på att mitt barn är ganska litet (sju mån och inte så stor för åldern) och att jag är bereddd att dra och justera lite när hon hamnat i Hoppedizen, men som sagt - ville bara säga att jag förstår dig precis och att jag tycker det går ganska bra även såhär.

hälsn jamen,
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag knyter där jag är !!! oftast har jag en vagn eller en stol där jag kan sätta Axel !! o det är bara att ska ändarna lite om de tar i marken ... dem är lite roliga sjalarna att de är lite självrenande !!!! jag har knutit på en del rätt skitiga ställen o tänkt jag tvättar den se'n..... men se'n är den inte smutsig ..o jag :shock: fattar nada !!!

Jag kör oftast dubbelt kors när man ska iväg ut o in ur bilen :P + att man kalrt kan sitta i bilen med den !!
http://www.babyidea.fi/storchenwiege/tuplaX.html
dock är ryggknytningen med loop kanon o bära snabbt i .

Det jag är noga med är att om vi ska på besök att ha en bra knytning innan man kommer dit :wink: då kan Axel sitta o kolla in alla o folk håller oftast avståndet !!!! om man har tur .....när han blivit varm i kläderna o börjat snacka är han redo att släppas ner !!!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag brukar knyta där jag är. Att ställa sig på torget och knyta in ett barn i sjal är som en magnet för folk som vill veta om sjalar. Först brukar de stå och glo och sen när man är klar är dte nån som har frågor. att ändarna släpar i marken känns inte som nått bekymmer så länge det inte är lerigt.
Användarens profilbild
Av Tiz
trollmamma skrev:jag har knutit på en del rätt skitiga ställen o tänkt jag tvättar den se'n..... men se'n är den inte smutsig ..o jag :shock: fattar nada !!!
Det har jag också märkt! Häromdagen släpade ena änden i en lerpöl och när jag kom hem och skulle kolla så var det borta :shock: :shock: Jag har ändå en ganska ljus sjal så smutsen syns lätt...

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?