Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smultron
Är det svårt att göra en egen saccosäck? Hur gör man, nån som vet?? :)
Användarens profilbild
Av florin
Man köper ett mönster, eller ber mig om en kopia :wink: :D

Köper en begangnad sacco om man vill vara ekonomisk :-) Annars kan man köpa själva fyllningen på EM och MIO, EM är DYRA!!!! Mio är väl inte heller så billiga, men betydligt bättte pris i alla fall. Det blir dock inte så mycket billigare att sy en själv om man inte hittar en begagnad sacco. Det ska tydligen finnas fyllning på MAXI oxå. Stoff och stil och Panduro har oxå fyllning...

Minns inte exakt hur mycket fyllning man ska ha men det återkommer jag till....

Sen syr man och fyller den :-) Har man köpt ny fyllning måste man göra ett likadan innersäck oxå om man vill kunna tvätta överdraget :-)
Användarens profilbild
Av Smultron
oki, vad trist, trodde det skulle bli billigare... hehe...

vad heter fyllningen man ska ha i??
Användarens profilbild
Av miso
jag skulle gärna vilja göra en FatCat, är det svårt tror ni???

Bild
Användarens profilbild
Av florin
miso skrev:jag skulle gärna vilja göra en FatCat, är det svårt tror ni???

Bild
Inte alls svårt tror jag, säker lättare än en vanlig sacco. det är ju bara fyra delar som ska sys ihop... En vanlig sacco har ju en topp och en botten så det är viktih´gt att vara noga med mönstret så det blir rätt :-)
Användarens profilbild
Av miso
Har du någon idé om hur man gör med öronen på en fatcat? Man vill ju inte att de ska bli tomma och hänga när den står upprätt. Nu ser den ju rätt så välfylld ut men kan den vara så välfylld att öronen är fyllda?

Vad det gäller kulorna (som jag har hittat lite olika namn på; EPS-kulor, polystyrenkulor, styrolitkulor) kan man också köpa dem här:
http://www.mamut.se/beanbag dock vet man inte frakten som kanske blir ganska hög med ett så skrymmande paket. Annars ska Silvan Bygg tydligen också ha kulor.

Hur mycket går det åt? 200 liter?
Användarens profilbild
Av gummy
nu vet inte jag vad det kostar på andra ställen men på http://www.mamut.se/beanbag kan man köpa både fyllning och säckar och jag tycker inte det verkar så dyrt där (men jag vet inte riktigt hur mycket det går åt)
Av Vinterhumlan
Vet inte heller hur mycket som går åt till en sacco, men de där nya varianterna som ser ut som en stor kudde (alltså kvadratisk) läste jag någonstans att de innehöll 380 liter och de ser iallafall ut att vara större än en sacco.
Användarens profilbild
Av florin
Jag har inte mitt mönster hemma så att jag kan titta hur mycket fyllning det ska vara men jag har för mig att det var 300 l... jag kan kolla upp detta tills imorgon.

Öronen på en fatcat kan man kanske använda lite kraftikagre mellanlägg på, då borde de ju hålla sig ståendes...
Av tumbler
florin skrev:Jag ska nog prova göra en barbapappa tror jag, Anton skulle behöva ett nytt överdrag :-)
Åh, det var precis vad jag hade tänkt mig att göra till Saga, som ÄLSKAR Barbapappa, men jag har ingen saccosäck än..
Användarens profilbild
Av zandrama
miso skrev:Har du någon idé om hur man gör med öronen på en fatcat? Man vill ju inte att de ska bli tomma och hänga när den står upprätt. Nu ser den ju rätt så välfylld ut men kan den vara så välfylld att öronen är fyllda?

Vad det gäller kulorna (som jag har hittat lite olika namn på; EPS-kulor, polystyrenkulor, styrolitkulor) kan man också köpa dem här:
http://www.mamut.se/beanbag dock vet man inte frakten som kanske blir ganska hög med ett så skrymmande paket. Annars ska Silvan Bygg tydligen också ha kulor.

Hur mycket går det åt? 200 liter?
Jag tror att man kanske kan fylla huvudet med vadd och resten med kulor, då blir ju huvudet lite styvare än resten och rinner inte ut...
Användarens profilbild
Av florin
Jag vill bara säga hur billigt man kan komma undan med kulor, vi var på Röda Korset idag och Marlene hittade en sacco för 25:- :shock: :D Den kunde ju ha varit mer fylld men med ett lite mindre överdrag kommer den bli toppen :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?