Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Måsen
Min erfarenhet av sjalar sträcker sig till min elastiska Moby Wrap som jag använt flitigt under ett par månader. Jag har använt en knytning, omslutet dubbelt kryss tror jag den heter.
Det har varit så himla smidigt att alltid kunna ha sjalen på mig färdigknuten innan vi sticker hemifrån.
Nu till min fundering. Finns det andra typer av knytningar/sjalar som också kan knytas i förväg? I så fall vilka?
Min flicka är snart ett halvår och väger nog runt åtta kilo (det var ett tag sen jag vägde henne), så jag tänkte skaffa oss en vävd långsjal nu till hösten.
Användarens profilbild
Av Anso
Den här kan du göra med en vävd sjal:
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/instr_x.htm

Se till att dra tyget långt åt sidorna, ut i knäveckne och upp över barnets rygg så blir det stadigt.
Av Annsofi
Vi använder vår Huggababy (en av flera selar/sjalar som vi också säljer). Huggababy är en typ av ringsjal som man inte behöver justera utan bara ta på sig och i med barnet. Smidigt och enkelt. Jag går aldrig ut utan den, den används till och från bilen, för shopping och andra ärenden, promenad till BVC osv. Vi använder den också när vi är på stranden eller i andra större folksamlingar och han ska somna. När vi är ute så vill jag helst ha honom framtill och i Huggababy bär jag bekvämt snett fram på höften. Där har han bäst sikt och jag störst rörelsefrihet. Därför använder vi den oftare än att bära på mage i långsjal eller sele. Vi använder sällan vanlig ovadderad ringsjal när vi är ute då vadderingen under barnets rumpa i Huggababy gör att den sitter där den ska o man behöver inte gå och justera den under rumpan på barnet även när man själv går lite snabbt. Det gör också att den är ett mer "handsfree" bärhjälpmedel än jag upplever vanliga ringsjalar till att vara. Det är viktigt för oss då vi bor på 3-våningen och jag alltid har en hög med kassar och väskor med mig upp/ner. Huggababy är också gjort av dubbelt tyg samt då som sagt vadderad under rumpan vilket gör att avlastningen blir väldigt bra i den. Som med alla sjalar och då särskilt ringsjalar så sitter de olika bra på olika bärare men om Huggababyn sitter som på mig så är den helt otroligt bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?