Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annemi
Hur stora var era bebisar när ni började med ryggknytningar och vilken typ av knytning gjorde ni då?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Tror han var runt 3 månader, kanske yngre t o m :shock: Knöt då ryggsäcksvarianter. Tror det är bra om barnet är rejält stadigt i nacken. Jag ryggbar bara inom hus första månaderna, när han skulle sova.
Användarens profilbild
Av Aurian
Vilja var runt 2månader, och jag knöt X-omslut men då var vi bara inomhus... Utomhus började vi inte bära henne på ryggen förrän hon var runt 7-8mån om jag inte minns helt fel :hmm:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det är mest när mamma / pappa vågar :lol:

Jag hade min stora först vid 5-6 månader men Axel åkte upp vid 2½ månad o där satt han som oftast :P
Användarens profilbild
Av Helena
Jag provade med Saga (en månad) för jag tänkte att hon skulle gilla utsikten, men det gick inte alls. Jag kände inte var hon hade armar och ben, jag är ju van vid en 14 kilos klump. Och så gillade hon det inte alls.
Jag satt på knä i sängen så det inte skulle vara någon fara, men jag måste nog ha en spegel också isåfall. Men jag får nog vänta några månader, men på något vis hade det varit skönare att ha henne på ryggen.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Jag har börjat öva vid 4 månader. Än har jag bara testat omslutet - man får ju ta en sak i taget. :)
Användarens profilbild
Av solanna
Jag började öva hemma när Dante var runt 3-4 månader och nu vid 5 månader bär jag honom på ryggen hemma nästan varje dag medan jag pysslar med annat. Det har även hänt några gånger att jag haft honom på ryggen när jag varit ute i trädgården, men är jag längre bort än så så åker han alltid fram. Jag kör alltid x-omslut, både fram och bak. Ryggsäck har jag provat en gång, men det blev inte så bra så jag håller mig nog till x-omslutet.
Användarens profilbild
Av jag71
Skrutt åkte bak när han var runt sex månader och dem här minsta två har åkt på ryggen sedan jag var pigg nog att bära dem. Så runt en tre månader var dem nog då jag började sätta dem på ryggen även om det då bara var kortare stunder och det berode på min hälsa inte på dem!
Användarens profilbild
Av Kaja
Tycker att jag har märkt en klar skillnad i hur lätt det är att få upp barnet på ryggen här vid 7-8 månader. Då började åtminstone Ellen hjälpa till och inte kämpa emot.

Rekommenderar tibetan och ryggsäck i stället för x-omslut för nybörjare på ryggen. Får fortfarande inte till x-omslutet utan hjälp. Dessutom är det lättare att knyta när man inte har någon meter kortare att hantera.

//Kaja
Användarens profilbild
Av annemi
Tibetan? Hur ser det ut? :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?