Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annemi
...ska man få till ryggknytningen? :evil:

Nu har vi börjat öva. Kollade in beskrivningen ordentligt och tänkte YES nu ska vi börja pröva ryggknytningar. Så Nalle Puh fick agera "jätte" bebis och tur var väl det för ojojoj vilken katastrof :oops: :cry:

Okey, alltså upp på ryggen var väl inga problem men sen då? Där stod vi (jag o Nalle Puh) o fattade ingenting :duh: Prövade med ryggsäck, nä ok vi tar den andra varianten istället men hur gör man fram då, korsa en gång och sen över axlarna och i kors bakom ryggen ?? Sjalen ville inte i alla fall åt det håll vi ville.

jaja det är väl bara på ett igen :roll:
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Du har du kommit längre än mig, för jag får inte ens upp barnet på ryggen. Halvvägs kom hon, sen gjorde det ONT i min handled, tur att jag stod på knä i sängen och försökte, det var bara att hasa ner henne i kuddhögen! Fast först hann hon spy på min rygg!
Användarens profilbild
Av jag71
Mary_Cherry skrev: Fast först hann hon spy på min rygg!
Känns så väl igen!

Fast det är bara att öva och öva och öva igen. Låter väl enkelt? :lol: Ta hjälp av någon som kan hålla i medans du drar och sliter i sjalen. Och så när man väl övar med en levande bebis tänk på att inte luta er framåt!!! Då lutar sig nämligen bebisen bakåt och så blir det sk*tsvårt att få det tajt.

Lycka till
Användarens profilbild
Av Kaja
Är ungefär där också nu. Först testade jag att lägga Ellen på sjalen på sängen och trixa upp henne på ryggen och sedan knyta en stödknut för att få till x-omslut. Sedan insåg jag att det enklaste är att lägga henne på sjalen och att ta tag i hennes överarmar OCH i sjalen och att lägga henne på ryggen (ta med höger hand i hennes högerarm och vänster i vänsterarm och lyft över din högeraxel). Nu har du fått upp barnet och då är det bara att spänna till.

//Kaja
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Kaja skrev:. Sedan insåg jag att det enklaste är att lägga henne på sjalen och att ta tag i hennes överarmar OCH i sjalen och att lägga henne på ryggen (ta med höger hand i hennes högerarm och vänster i vänsterarm och lyft över din högeraxel). Nu har du fått upp barnet och då är det bara att spänna till.

//Kaja
Det var ganska exakt där min handled inte ville vara med längre, trots att hon "bara" väger 7 kg. Svingandet fungerar alltså inte, jag måste komma på ett annat sätt att få upp henne. Jag har fått till ett superbra omslutet på ryggen EN gång, men då var sambon med och lyfte och höll i och hjälpte till. Tyvärr uppskattade inte sjalbarnet att sitta på ryggen vid sex veckors ålder... :roll:
Användarens profilbild
Av gummy
hemma hos oss gör vi än så länge tvärtom. jag håller fast bäsen på ryggen och så knyter sambon in oss i sjalen. funkar (ganska) jättebra!
Användarens profilbild
Av mama sara
satte min 7 kgs 4,5 månaders-lillis i mitten av soffan på mitten av sjalen så den gick från knäveck till nacke, särade på hennes ben o satte mig tätt intill framför henne. sen tog jag tag i sjalen på ena sidan nära lillan, samlade ihop tyget i handen o gjorde sen detsamma på andra sidan med andra handen. sedan lutade jag mig framåt samtidigt som jag drog/höll sjalen tajt mot min rygg o lite uppåt, samlade ihop tyget tätt intill bröstet med ena handen o reste mig försiktigt fortf lite framåtlutad o med andra handen under lillis rumpa, föste up henne ytterligare upp på ryggen. sen knöt jag en knut ovanför brösten så att tyget låg tajt kvar över ryggen. sen gick det ganska bra att lite framåtlutad trixa bak "svansarna", det redan fastknutna ryggtyget flyttade inte sig under mina krumbukter, så det var ändå förhållandevis lätt.. ( :wink: )
Användarens profilbild
Av annemi
Jaa, :vågen: nu har jag lyckats med ryggsäcksknytningen. Få upp henne var rätt lätt, jag lade henne på sjalen, höll sjalen med hennes armar och svingade upp. (Som tur är är hon så snäll mot tokmamma så låg nästan alldeles stilla där på min rygg) :lol:

Men jag vill ju kunna knyta omslutet så det krävs lite mer övning. Har fått för mig att det är en "säkrare" knytning.

Sen har jag sett här på sidorna ngn knytning som heter Tibetan, -hur ser den ut?? :hmm:
Användarens profilbild
Av GosKina
MC: Har du jobbigt med båda handlederna? Annars kanske du kan försöka svinga upp henne på andra sidan, alltså från andra hållet... Bara ett försök till förslag alltså. Inte så lätt kanske om man är tokhöger- eller vänsterhänt! Hoppas ni alla får till det! Vi övar o övar, men det slutar oftast med att det är smidigare att ta sutemin... :-) Men den är ju inte alls lika mysig förstås!
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Kina: Jag har bara testat åt ett håll, det andra kändes inte ens som ett alternativ, men jag kanske får prova. Eller så väntar jag tills hon blir lite större och stabilare så att hon åtminstonde kan sitta själv. :roll:
Användarens profilbild
Av GosKina
Ja, hon är ju så liten än, så det är ju ingen panik. Dessutom mycket mysigare att bära på magen. Jag har ju nyss börjat bära på ryggen o Anny är ju stora damen med sina 8 månader :-)
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Visst är det mysigt att bära på magen, men det är ju mer praktiskt att ha henne på ryggen när man ska laga mat och så...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?