Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Samuels mamma
Min son är sju veckor och vill (såklart) bli mycket buren. Jag börjar få rätt ont i ryggen och Baby Björnen ger nästan mer ryggont än att ha honom på armen, jag behöver en sjal! Jag kan dock absolut inget om sjalar, har försökt läsa mig till det viktigaste här och på andra sidor men det är ju en sån djungel... Jag skulle behöva något tips på en bra sjal för en nybörjare som är 160 lång med en bebis som väger 6,5 kg!
Väldigt tacksam för svar :D :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Till en sådan liten bebis skulle jag vilja rekommendera en trikåsjal :heart: Upplevs av många som lätt att lära sig knyta då man inte behöver vara lika noggrann som med en vävd sjal med att få tyget precis jämnt. Därför kan en trikåsjal vara bra att börja med för "nybörjare". Dessutom är den mjuk och go' - perfekt till små bebisar!

Finns många olika märken att välja på - ta en i en färg du tycker om till en kostnad som du tycker plånboken tillåter :wink:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har haft tungisar o Aldrig haft trikå sjal... Jag köpte en Hoppediz som första sjal o det är kanon ... ju ljusare ju tunnare o mjukare ....

Nu fins det en massa bra alternativ men en vävd sjal som du tycker är snygg är mitt bästa tips !!!
Användarens profilbild
Av Aurian
Jag skulle nog välja en Sino (stadigast av de trikåsjalar jag provat), men begagnad då... Eftersom din lilla redan är så pass tung så kommer ni kanske inte vara bekväma med trikåsjal så himla länge... Sen kan man alltid byta "upp" sig till en vävd sjal, och DET är en djungel!
Det bästa vore nog om du kunde ta dig till en sjalträff och få prova lite olika sjalar och även få professionell hjälp med att knyta rätt från början :this:

Jag kan i alla fall garantera att vilken sjal ni än väljer så är den, rätt knuten, tusen millioner gånger bättre och bekvämare än en babybjörnsele!
Användarens profilbild
Av Samuels mamma
Tack så mycket för alla svar :) Jag kanske ska testa en trikåsjal då, får väl sälja den och köpa en vävd om det inte skulle funka. Ska nog försöka hitta en sjalträff också, någon som känner till nån i Stockholmsområdet?
Användarens profilbild
Av Siggan
Jag skulle nog satsa på en vävd sjal. Jag tyckte Sinon blev för svajjig när A passerade 7 kg. En vävd sjal kan du ju dessutom använda till ryggknytningar.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Samuels mamma skrev:Tack så mycket för alla svar :) Jag kanske ska testa en trikåsjal då, får väl sälja den och köpa en vävd om det inte skulle funka. Ska nog försöka hitta en sjalträff också, någon som känner till nån i Stockholmsområdet?
Kolla under "Sjalträffar" här på forumet så ska du se att det nog dyker upp något :wink:
Användarens profilbild
Av Aurian
Samuels mamma skrev:Tack så mycket för alla svar :) Jag kanske ska testa en trikåsjal då, får väl sälja den och köpa en vävd om det inte skulle funka. Ska nog försöka hitta en sjalträff också, någon som känner till nån i Stockholmsområdet?
Det är träffar lite då och då i Stockholm. Det närmaste jag vet om nu dock är "Lilljul i Fruängen" 2/12, men på vardagar kommer det säkert vara andra träffar innan dess!
Om inte så får du starta en egen tråd under "bärsjalsträffar" och föreslå datum/tid och plats! :tumsup:
Användarens profilbild
Av jag71
Det finns väl några som säljer sjalar i stockholm om du kan tänka dig att ta dig in till dem. Är det inte småfolket (dvs www.sjalar.nu) som har möjlighet att kolla på sjalar live? Säkert någon annan också.
Jag skulle ju kolla en vävd, fast det är ju jag! :lol:
Användarens profilbild
Av Samuels mamma
Jag71: Tack för tipset! Det är nog det bästa att se lite sjalar i verkligheten, jag har ju liksom bara sett sjal på avstånd på andra...
Användarens profilbild
Av Scharlott
I Stockholm finns även Knyt-An ( www.knyt-an.se ) med det mesta i bärsjalsväg :wink: Hos Katarina/Knyt-An kan man prova både trikåsjalar och vävda långsjalar och även få hjälp med knytningarna 8)
Användarens profilbild
Av cutypie
Siggan skrev:
Jag skulle nog satsa på en vävd sjal. Jag tyckte Sinon blev för svajjig när A passerade 7 kg.
:iagree:
Har också en liten tungis och det var likadant för oss.
Sen köpte vi en Calin gauze linnesjal (gås) som vi tyckte mycket om.
Den är lätt och sval, men vi köpte sjalen när det var varmast i år :D
Nu till vintern är det kanske inte så viktigt :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?