Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Halloj,
Det finns säkert nån tråd ang. detta, men jag hittar inget i en hast, så jag skriver en egen...

När man är ensam och barnet somnar på ryggen, hur ska jag få in huvudet (jag gör omslutet x på ryggen)? Jag når ju inte alls o dra över själv... Ska man använda nåt annat o lägga över (en halsduk eller nåt)? Fast det känns så där tycker jag, då jag ju främst använder sjal istället för sele pga att de är så mycket vackrare sjalarna...

Hoppas ni mer erfarna har några tips att ge mig!
Användarens profilbild
Av sacha42
jag sätter en tunn sjal/halsduk över ena axeln/ryggen och under andra armen så den hamnar snett över Alvas ansikte men ger bra stöd :D tror att det finns bilder som nån lagt in och visat hur det ser ut om du söker lite :D
Användarens profilbild
Av GosKina
Tack så mycket, Sacha!
Det är dock precis det där jag menar, huvudstödet täcker ju för sjalen man bär i.

Vill isf ha en likadan sjal att dra över som huvudstöd...

Fast det där med docksjal var ju inte så dumt iofs, då kan man ju köpa en sån i en färg man vill ha :-) Ska fundera på saken...
Användarens profilbild
Av sacha42
GosKina skrev:Tack så mycket, Sacha!
Det är dock precis det där jag menar, huvudstödet täcker ju för sjalen man bär i.

Vill isf ha en likadan sjal att dra över som huvudstöd...

Fast det där med docksjal var ju inte så dumt iofs, då kan man ju köpa en sån i en färg man vill ha :-) Ska fundera på saken...
har en rosa enfärgad eller en svrt enfärgad som jag använder, är snyggt till de färger på sjalar som jag har :D
annars är ju som sagt en docksjal ett utmärkt förslag :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag brukar knyta upp och knyta fast huvudet också.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag lutar mig framåt så att huvudet ligger mot ryggen, sedan knyter jag upp och lyfter över en sjalsida över huvudet. knyter igen, och klart! :D
Användarens profilbild
Av GosKina
Tack för era tips! Min lilla gumma går inte med på att ha huvudet under tyget förrän hon somnat, så det där med att knyta över huvudet direkt tror jag blir svårt. Men att ta en sjal i en matchande färg låter ju som en god idé. Jag får testa.
Användarens profilbild
Av diddeldi
GosKina skrev:Tack för era tips! Min lilla gumma går inte med på att ha huvudet under tyget förrän hon somnat, så det där med att knyta över huvudet direkt tror jag blir svårt. Men att ta en sjal i en matchande färg låter ju som en god idé. Jag får testa.
nej, jag menade att jag knyter om när han har somnat :wink: . fast det är många som gillar att ha en extra matchande sjal, så det är också värt att testa :D
Användarens profilbild
Av GosKina
Ahaaaa! Det var sååå ni menade! :-D Då ska jag prova det med... Nu är jag ju inte nån van ryggknytare än, så det kanske är riskabelt att lossa på knuten när man väl fått till det, men det är väl bara att träna antar jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?