Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gabnus
Jag tycker att Dubbelt X är en toppenknytning, men har flera gånger läst att den inte avlastar och att den skär in och det ena med det andra.

Jag tycker att den är

*snabb och lätt att knyta

*Bra för att man kan ta upp och ur barnet flera gånger utan att knyta om

*avlastar helt okej, kan lätt bära i ett par timmar utan problem (klart att den inte avlastar bäst men ända bra)

*sval sommarknytning, har man bara krysset över barnets rumpa och lite upp på ryggen så är den svalare än omslutet. Dessutom kommer det luft in på sidorna.

Någon som håller med, eller inte? :D
Senast redigerad av Gabnus den lör jul 23, 2005 11:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Tabby
tycker oxå om den knytningen.
Användarens profilbild
Av sillen
Håller med till 100%. Dessutom är den snygg!
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag harldrig märkt att den skulle avlasta sämre än andra kryssknytningar. Tycker den är helt OK. Om tyget skär in eller ej upplever jag mer som en teknikgrej, ju mer snits man får på en knytning desto färre såna problem.
Användarens profilbild
Av trollmamma
:lol: :lol: japp !!! :lol: Det var min snabbknytning med Tor o Axels första 6 mån.

Nu är jag helt frälst i den snabba ryggsäcks - knytningen med bara loop om bålen ! Den är kanon o jag får till det på 2 röda :lol:

Det bästa med dubbelt -X är att man lätt kan lyfta i o ur barnet o man kan ha knytningen utan barn typ i bilen o det värmer *skönt :lol: på vintern har jag den innanför jackan o sitter i bilen jätte smidigt !
Användarens profilbild
Av Tiz
Kör den också som snabbknytning. Har den i och ur bil, till och från dagis osv.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag gillar knytningen, det är den jag använder mest, lätt att få till och kan användas flera gånger.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag gillar också den knytningen jättemycket! Inte så skön om man ska gå en timme i sträck, men toppen hemma när man ska lyfta i och ur, och ute med barn som håller på att lära sig gå. Jag brukar lära ut den på mina knytkurser och rekommendera den till de som köper vävd sjal. Knepet är att dra ut mycket tyg mot mitten och lämna lite kvar i sidorna. Då får man den stadig och då fungerar den jättebra. Många missar det, och då kan det kännas lite vingligt om man har ett rörligt barn.

/Ingrid
Användarens profilbild
Av Anna
Helt klart en bra knytning, men jag tycker den avlastar ganska mycket sämre än omslutna knytningar och min son väger dryga 13kg så då känns avlastningen viktig.
Användarens profilbild
Av Alven
Nja, jag tycker inte att den avlastar tillräckligt bra för att bära i timmar (men det är inte långt ifrån iofs, har gjort det men inte på sistone) David väger 13 kg så det är ju lite att bära på... Men som "in och ut ut bilen"-knytning är den kanonbra.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Ingrid skrev:Knepet är att dra ut mycket tyg mot mitten och lämna lite kvar i sidorna. Då får man den stadig och då fungerar den jättebra. Många missar det, och då kan det kännas lite vingligt om man har ett rörligt barn.

/Ingrid
Det här förstod jag inte. Pratar du om det tyg som är över bäbisen, eller?
Användarens profilbild
Av Helena
Då tillhör jag väl dem som aldrig riktigt blivit klok på dubbel-x. Jag använde aldrig dubbel-x, hade en Ella Roo när Miles var mindre och tyckte inte att det var en så stadig knytning med en Ella Roo.
Och nu är det för sent, Miles gillar inte att sitta i sjal på magen längre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?