Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av magda_
Hej hej.

Jag har lite frågor om MeiTai.

1, Hur ska jag göra/sätta ditt tjeje om jag ska bära henne framme på magen? Hon är 6½ månader gammal.

2, Och tvärtom hur gör jag för att få upp henne lättast om jag vill bära henne på ryggen och jag inte har någon hjälp.

3, Hur knyter jag den på bästa sätt? Finns det flera knytningar? Har ni någon bra sida som kanske visar hur man kan knyta?

hmmm ja det vara bara dessa frågor just nu

Kram
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
magda_ skrev:Hej hej.

Jag har lite frågor om MeiTai.

1, Hur ska jag göra/sätta ditt tjeje om jag ska bära henne framme på magen? Hon är 6½ månader gammal.
Knyt midjebandet, lyft upp tjejen och sätt henne på magen (luta dig lätt bakåt), håll en hand på hennes rumpa, dra upp axelbanden över axlarna. Fånga banden bakom ryggen med ena handen medan du fortfarande håller i din tjej. Dra sedan fram dem och korsa under rumpan och sedan bak igen.
magda_ skrev:2, Och tvärtom hur gör jag för att få upp henne lättast om jag vill bära henne på ryggen och jag inte har någon hjälp.
Antingen kan du lägga MT:n på en soffa och sedan dottern på rygg på den. Knyt sedan midjebandet och luta dig bakåt mot soffan. Sedan fiskar du upp axelbanden och drar upp dottern samtidigt som du sätter dig upp och sedan knyter. Eller så kan du knyta midjebandet och sedan "svinga" dottern över din axel (finns bilder i för ryggknytningar för sjal i galleriet - du kan göra likadant för MT). Sen knyter du den.
magda_ skrev:3, Hur knyter jag den på bästa sätt? Finns det flera knytningar? Har ni någon bra sida som kanske visar hur man kan knyta?
För bästa avlastning tycker jag det är bäst att korsa axelbanden under barnets rumpa och sen knyta bak på din rygg när du bär på magen. Men har du korta axelband funkar det att knyta direkt under rumpan. Det finns tyvärr inga knytbilder för MT i galleriet, men om du kollar på sidor där de säljer MT så ser du ju på ett ungefär hur det ser ut..
magda_ skrev:hmmm ja det vara bara dessa frågor just nu

Kram
Liite svårt att förklara bra med bara ord, hoppas du blev lite klokare i alla fall :wink:
Av magda_
Tack för ditt svar, tyckte det var bra beskrivet.
Har eller snart på lördag får jag den, en hemmasyd från bäranära.
Ska bli spännande att få testa den :o)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Du får återkomma med rapport sen då hur det går! :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
På kozycarrier finns väldigt bra knytanvisningar. Om du går in på min sida, www.baranara.se och tittar under mei tai/abc/sele, så finns länkar dit och till många andra anvisningar på nätet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?