Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mallemus
Bär ju mest lillebror men Linus blir avis på myset i sjalen så jag tänkte kasta upp honom på ryggen men vilken knytning ska man ha då? Så enkel som möjligt då det kommer vara korta stunder (väger 19kg) :?

Tack på förhand
Användarens profilbild
Av Totte
Jag knöt upp Alva i ryggsäck när hon var sjuk och behövde lite mammatid mitt i middagsstöket. Då var hon 5 år och vägde 20kg - så vikten är ju ungefär densamma.

Funkade utmärkt! Hon är fortfarande sugen på att bli sjalad ibland :D
Användarens profilbild
Av jag71
Jag skulle också föreslå ryggsäck. Själv föredrar jag att knyta den över bröstet och inte i midjan. Har provat att knyta in bonuspojken då han var fyra år och det funkade bra (fast han var lättare, runt 14 kilo)
Användarens profilbild
Av marlene
Är det riktigt korta stunder så funkar ringsjal eller bärpåse ganska bra, det är bara att sätta barnet som vanligt, har man ringsjal kan det vara bra att börja med ringarna mitt på ryggen eller nått och sen bara humpa bak barnet under armen.
Användarens profilbild
Av medusan75
Isak brukar vilja gosa ibland. Han väger kanske 18 kg (4,5 år). Brukar knyta upp med omslutet på ryggen. Fast jag som passar på att öva på det inför att kunna göra det med Elias.
Användarens profilbild
Av miriel
De få gånger vi bär G (3,5 år och 18-19 kg) på ryggen blir det oftast med ryggsäck eller omslutet (om sjalen räckertill). Jag föredrar omslutet, tycker det avlastar bäst med så tunga barn.

Så här såg det ut i söndags kväll påväg hem från kusinerna:

Bild

:D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?