Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag kan ju förstå att det är ett problem. Saga somnar för det mesta i sjalen, men ifall hon är vaken så vill hon luta huvudet bakåt jätte mycket, hon spanar ofta in några lampor som lyser i taket. Känns ju inte så farligt ifall vi sitter ner, men man kan ju inte direkt göra något som kräver mycket rörelse. Att ha huvudet innanför korset är ju inte trevligt tycker hon, och så trodde jag att jag var så finurlig, jag satte en liten halsduk som stöd bakom hennes huvud, men det var inte populärt.

Men det är inget problem egentligen eftersom hon oftast somnar i sjalen, och förhoppningsvis blir hon stadigare snart eller slutar hålla på med att luta huvudet bakåt.
Användarens profilbild
Av Kristina
Såhär såg Freja ut jämt i vaket tillstånd sina första månader:

Bild

Hon har alltid varit framåt och nyfiken och tidig motoriskt, så det är kanske samma med din tjej, hon vill mycket hela tiden.
Användarens profilbild
Av Anna
Å den där bilden är verkligen FREJA! Kan intyga att det inte är en dålig knytning utan hennes egen önskan att hänga sådär :wink: Jag hade en kund hemma en gång och de hade varit någonstanns och berättade att de sett en med ett barn i sjal, men barnet hängde jättekonstigt bakåt med huvudet och de tyckte det såg knepigt och obekvämt ut och jag kunde ju bara svara att det låter som ni sjalspanat Kristina och Freja - Hon ÄR sådan. Jag tror det är en personlighetsgrej.
Användarens profilbild
Av Helena
Kristina skrev:Såhär såg Freja ut jämt i vaket tillstånd sina första månader:

Bild

Hon har alltid varit framåt och nyfiken och tidig motoriskt, så det är kanske samma med din tjej, hon vill mycket hela tiden.
Vilken rolig bild. :D
Jag känner att Saga kanske är lite för ostadig för att jag ska våga ha henne så för mycket. Och så känns det nästan lite farligt när man är i köket och gör något. Men oftast verkar det bara vara en liten fas, hon sitter så innan hon somnar, så då får jag väl hålla mig rätt stilla eller hålla hennes huvud.

Slutade Freja med att titta så när hon satt på ryggen eller kollade hon så då också?
Av Jenny
Thea har varit precis likadan, det värsta är ju när man berättar för alla hur BRA det är med sjal och sen ser det ut sådär när man kommer, oftast får man ju ingen chans att förklara, men för de nära och kära berättar jag omedelbums att hon VILL ha det så, de brukar få känna hur hon spjärnar!
Användarens profilbild
Av Kristina
Helena skrev:Slutade Freja med att titta så när hon satt på ryggen eller kollade hon så då också?
Nja, på ryggen bar jag oftast när jag visste att hon skulle sova och då i omslutet, sen när jag började med ryggsäck (runt 4-5 månader) så hade hon antingen slutat med det eller så gick det inte lika bra, det blir ju som en annan rundning på hela kroppen i ryggsäck.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Där hade jag ju fördelen med att både Tova och Torkel var stadiga redan på BB. Torkel lyfte huvudet i magläge på BB så jag var inte särskilt orolig för hans nacke när jag bar. Det var endast om jag skulle röra mig mycket som jag använde en hand till att stödja huvudet så det inte flängde runt för mycket. Annars hände de mycket me dhuvydet bakot i jakt efter lampor och annat spännande.
Användarens profilbild
Av jag71

Bild

Åh vilken mysig bild! Så ville Olivia också ha huvudet (Alma hade det gärna innanför sjalen! - olika som alltid :D ). Jag var aldrig orolig över nacken men då fick jag ju höra två dagar efter förlossningen att "Så där ska dem inte kunna göra!!!" när dem låg och löft upp huvudena.
Användarens profilbild
Av Kristina
jag71 skrev:

Bild

Åh vilken mysig bild! Så ville Olivia också ha huvudet (Alma hade det gärna innanför sjalen! - olika som alltid :D ). Jag var aldrig orolig över nacken men då fick jag ju höra två dagar efter förlossningen att "Så där ska dem inte kunna göra!!!" när dem låg och löft upp huvudena.
Både Freja och Alma (min alltså) har också varit starka nacken från början och lyft huvudet i magläge utan problem redan på bb.
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Jättefin bild, och skönt att se att inte bara vårt barn sitter och hänger/trycker ut sig :D . Men Kristina vad sjutton är det för knytning du har på bilden, den har du aldrig visat oss?? :lol:
Användarens profilbild
Av Kristina
Fru Johansson skrev:Jättefin bild, och skönt att se att inte bara vårt barn sitter och hänger/trycker ut sig :D . Men Kristina vad sjutton är det för knytning du har på bilden, den har du aldrig visat oss?? :lol:
Hehe, det är bara vanligt omslutet kryss, fast utan att bre ut krysset liksom.
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Kristina skrev:
Fru Johansson skrev:Jättefin bild, och skönt att se att inte bara vårt barn sitter och hänger/trycker ut sig :D . Men Kristina vad sjutton är det för knytning du har på bilden, den har du aldrig visat oss?? :lol:
Hehe, det är bara vanligt omslutet kryss, fast utan att bre ut krysset liksom.
Vanligt, och vanligt, lätt för dig att säga proffssjalare där :wink: Jag får ta och öva lite mer :hide:
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Så där gör Clara också, särskilt när hon är lite trött men inte vill sova. :D
Användarens profilbild
Av Tabby
så gör min lillkille i sin ergo. Folk har t o m kommit fram och kommenterat det. Kände sig jättedum :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Vad fort de blir stadiga, nu känner jag mig inte speciellt orolig längre för huvudet och nu är hon fem veckor.

Jag testade att ha hennes ben inne i ringsjalen (när vi inte hade skenan på) och då ville hon stå upp i ringsjalen, så det funkade ju inte att ha benen inne. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?