Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nicegirl
Hej!
Jag är nybörjare med Didys och har bara fått till ett par knytningar än så länge (x omslut tror jag de heter). Det funkar rimligt bra, men pojken sitter så högt (ja, han är ju ganska stor nu när han är 10 månader också) att det är lite svårt för mig att se vart jag går.

Jag klagar inte för det är mycket bättre än att gå och bära honom på höften som jag brukade, men är övertygad om att det måste gå att få till på nåt sätt.

Jag är inte modig nog att få till ryggknytningar. Har prövat, men pojken slingrar sig omkring så det känns helt osäkert.

Några tips??
Användarens profilbild
Av jag71
tips och tips... :lol: :lol: kanske lite hjälp på vägen. Öva och öva och öva igen på ryggknytningar. sitt på sängen och öva. gå på sjalträffar eller hör av dig till en bärsjalsambassadör.
Om han slingar sig så prova att ställ dig lite rakare. Jag vet att det känns som om man ska luta sig framåt för att göra det tryggare för barnet men det gör att barnet kan spralla mer så tvärtom - minimalt framåt lut.

När du väl får till det en gång så tar det inte många gånger tills man inser att " det här kan jag ju!"
Användarens profilbild
Av Eld77
Du kan ju alltid knyta så han hamnar lite längre ner när du knyter på magen. Så gör jag med min snart tvååring och det funkar bra fast hon är lite tung. :)

Du gör så att du drar åt "bältet" (den del av sjalen som går tvärs över magen och som du sätter honom i) lite lösare och ruskar ner honom så han sitter med rumpan strax nedanför din navel, sen knyter du färdigt som vanligt, om du förstår?

När det gäller ryggknytningar är det bara öva som gäller, gärna med en docka eller nalle i början. Det är lite lättare att få till med knytobjekt som inte sprattlar och protesterar. ;)
Användarens profilbild
Av nicegirl
Tack för råden. Jag ska öva med en nalle i morrron, god ide.

Idag när jag bar honom så hade jag inte knytit knuten hårt nog så han gled ned lite och satt faktiskt ganska så bra. Höftbärande verkar vara ideellt men jag har inte lyckats få till det. Ska öva i morron.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?