Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eliotts mamma
Är ganska ny på det här med bärsjalar men känns som om det är bästa köpet till lillen hittills :D Jag undrar följande;Min son är 4½ månad och hur i allsindar får man upp honom på ryggen så att man kan ha honom där i sjalen?Alltså att få upp honom på ryggen är väl inga problem men hur ska man lyckas knyta och så då han inte ligger still.Man är ju rädd att tappa honom :shock: Hur har ni gjort med era små?Tacksam för svar :D
Användarens profilbild
Av P
Att göra omstlutet med knut fram kan vara en ide, då sitter barnet ganska fast medan man fortsätter..
Användarens profilbild
Av solanna
Jag har en 4,5-månaderskille och jag gör såhär för att få upp honom på ryggen:

Först lägger jag ut sjalen på golvet eller sängen. Sedan lägger jag honom mitt på så att överkanten på sjalen precis går upp över hans axlar. Överskottstyget ligger under benen. Sedan korsar jag mina armar och tar tag om hans överarmar med övre sjalkanten om. Så svingar jag upp honom på ryggen, ganska högt upp och lutar mig rätt mycket framåt så att han ligger på min rygg. I början stod jag över sängen i detta moment, men nu vågar jag göra det bara över vanliga golvet. Framför en spegel är bra så att man ser vad man gör. Sedan samlar jag ihop sjaländarna på varje sida och håller dem sträckta med en hand framför bröstet. Sedan petar jag ut hans fötter och drar dem åt sidorna så att han verkligen sitter grensle över ryggen. När han verkar sitta bra och tyget är spänt gör jag en enkelknut fram över bröstet innan jag fortsätter knytningen. I det här läget brukar armarna ha åkt ut utanför smokingbältet, men det gör inte så mycket eftersom de ändå kommer att hamna innanför krysset sedan.

Hoppas att det var begripligt :D Och fråga annars!
Användarens profilbild
Av Lumlum
Min dotter är drygt fyra månader.Jag har inte knutit upp henne på ryggen många gånger, men när jag har försökt har jag tagit hjälp av maken. Annars känns det helt oöverstigligt än så länge. Så småningom hoppas jag att jag ska kunna få till det själv, men jag misstänker att det dröjer. :roll: Övning ger färdighet! :)
Av Pétronille
Jag kör oxå metod 1 från BB-slenmanualen, dvs gör ett knyte av lillan och lägger upp det på ryggen. Första gångerna satt jag i sängen och det var ett fasligt sjå, men efter några gånger hade både bebis och mamma vant sig! I början var det också enklare att knyta direkt fram över bröstet, för då sitter bebisen fast, men nu gör jag kryss fram för det är bekvämare. Och jag slänger upp lillan var som helst nu för tiden (dvs vad det än är för golv eller mark under).
Användarens profilbild
Av Eliotts mamma
Tack så mycket för era svar :D Ska öva och öva och då lär jag mig väl antar jag....annars är det till att fråga igen :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?