Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Äventyr
Nu ska jag sy en dyna av vaxduk till lillens matstol. Det är inte en Tripptrapp, utan en sån där gammaldags grej som man kan fälla så blir det ett litet bord och stol på hjul. Jag har vadd som fyllning. Jag skulle vilja ha dynan som ett kors, så att den täcker både botten, tre sidor och även går upp lite längre i ryggen och om det vassa ryggstödet.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.
Användarens profilbild
Av Annika80
Så är min köpta dyna konstruerad fast jag har klätt om den.
Allt utgår från ryggdelen där sitter siddelarna och den delen som är under rumpan fast.
Så ta lite mått och gör en skiss i papper och se så att det funkar.
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Har tänkt att sy dynor till tripp-trappen, men det är alltid kul med inspiration, kan ni inte lägga ut bilder på era verk??
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag skulle nog göra det i två stycken
Ett stort stycke, som lämnas öppet på mitten där ryggdelen ska sättas fast och som delas av med enkla sömmar genom tyg och vadd när allt e klart så att den viker sig enkelt upp på kanterna och sedan sy fast ryggdelen i den långa delen där öppningen är. Jag skulle nog också gjort någon form av fästningsanordning på armstödesdelarna så de går att sätta fast "runt" armstöden, så de inte faller ner. Och även om det går sy som en ficka (tänk örngott) att trä över ryggen på stolen (du pratade om vass kant?)
Hänger du med hur jag menar? (jag har själv aldrig sytt nån så, detta är bara spekulationer, men jag skulle ha gjort så, om jag själv skulle testa iaf...!)

lycka till!
Av Äventyr
Jag tror jag förstår hur du menar, faktiskt. Jag får börja i en ände så får vi se hur det går.

Först kanske jag ska testa att sy lite i vaxduken. Har köpt en vaxduk i beigt med nåt vitt blommönster.
Användarens profilbild
Av Annika80
Här är min, jag sydde på vaxduken på den gamla dynan. men jag hade lite för lite tyg kvar så dynan fick tryckas ihop lite. :wink:

Bild
Hon fick två matchande haklappar med

Bild
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Supersnyggt! :tumup: Det där tyget/vaxduken är så himla fint!
Användarens profilbild
Av florin
Kom att tänka på att man ofta hittar beg dynor till barnstolar på loppis/secondhandbutiker för typ 5 kr. Köp, rita av och sy nytt överdrag :D Bus enkelt :rock:

Viskar till Fru Johansson att det fanns en för 5kr på Rädda Barnen igår...
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Viskar tillbaka till Florin, vart ligger rädda barnen?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?