Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu undrar jag; är ni inte oroliga för att ungen kastar sig bakåt när den sitter på rygg? Pytte har en förmåga att KASTA sig bakåt som om hon ska vika ryggraden, vare sig hon sitter på mage eller på rygg. Jag törs ha henne på rygg i Ergon, men aldrig att jag skulle våga med sjal. Men jag vill ju!! Ingen som har samma problem?

Vidare, tycker ni (ärligt nu då!) det ser konstigt ut med en ettåring på magen? En tant undrade "vad är det för fel på barnet eftersom du har henne sådär?", och när jag tittar så är hon ju faktiskt rätt stor/lång (77cm). Benen dinglar rätt bra... Det funkar bra för min rygg och vi trivs, men man undrar ju - ser det heltokigt ut..?

Lite deppiga funderingar sådär på förmiddagen
//sillen
sillen skrev:Vidare, tycker ni (ärligt nu då!) det ser konstigt ut med en ettåring på magen? En tant undrade "vad är det för fel på barnet eftersom du har henne sådär?", och när jag tittar så är hon ju faktiskt rätt stor/lång (77cm). Benen dinglar rätt bra... Det funkar bra för min rygg och vi trivs, men man undrar ju - ser det heltokigt ut..?
Vad tråkigt med en sån komentar! Vad det gäller om det ser tokigt ut eller inte är det nog mycket frågan om tycke och smak, och förståss storleken på bäraren!
Har en ettåring som är drygt 80cm nu och tycker att det är helt ok att bära henne på magen, men då är jag också rätt lång (180cm+) och för hennes pappa som är ännu längre är det inget som helst problem!
När jag nu börjar fundera på var min gräns går så blir det nog att så länge min dotter i sjal är mindre än en ordentlig gravidmage (eller ölmage för den delen :wink: ) så känns det helt ok, förutsatt att jag fortfarande kan se vart jag går alltså! :lol:

När jag bär på ryggen knyter jag bara ryggsäcksknytningen (=den enda ryggknytning jag klarar av :oops: ) och jag tycker det känns som om min dotter sitter säkert, trots att hon hoppar och kränger sig lite, men det beror nog också mycket på att jag vet att hon inte kastar sig hur som helst nu när hon blivit lite äldre (har testat att låta henne trycka sig bakåt i X-knyt på magen för att se hur det går, om hon sitter kvar och så, och nej det var inte så roligt att hänga bakåt! :wink: )

Trivs ni med att din dotter blir buren på magen tycker jag att du glatt kan fortsätta bära så! (dessutom är det faktiskt betydligt mysigare att bära på magen än på ryggen och det är mycket lättare att småprata och gosa så :lol: )
sillen skrev:Nu undrar jag; är ni inte oroliga för att ungen kastar sig bakåt när den sitter på rygg? Pytte har en förmåga att KASTA sig bakåt som om hon ska vika ryggraden, vare sig hon sitter på mage eller på rygg. Jag törs ha henne på rygg i Ergon, men aldrig att jag skulle våga med sjal. Men jag vill ju!! Ingen som har samma problem?
Nej. Jag bär oftast i X-omslut på ryggen, men "smokingbältet" uppdraget ända till Davids nacke. Inte en chans att han kastar sig då. Han sover föresten på min rygg just nu :).
Användarens profilbild
Av Helena
Jag förstår vad du menar, Miles kan också kasta sig bakåt både i x-omslut på magen och på ryggen, fast man märker ju litegrand på vad för humör han är, så om han verkar väldigt orolig så tar jag ner honom.
Jag är rätt kort och för mig känns Miles rätt stor på magen, fast det är ju lättare att ha honom på magen när man åker buss t ex, så ofta har jag honom där iallafall, och det är ju inte speciellt tungt heller. Men jag tror att jag kommer att endast bära på ryggen till sommaren, men just nu blir det ofta på magen, Miles är 74 centimeter lång. Fast benen dinglar ju inte och är i vägen i en sjal, de omsluter ju bara min midja mer och mer ju längre de blir.
Det dumma är att jag inte ser så bra när han sitter på min mage, och om vi går till dagis med storebror så är det bäst att han sitter på min rygg, för annars kan jag inte hjälpa storebror så bra med av- och påklädning.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag bär fortfarande Hugo på magen en hel del. Han är 20 måander och över 85cm lång. Tycker det är mysigt, men klart att det blir lite stort om man jämför med en nyfödding.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Tova har faktiskt aldrig visat några kasta sig bakåt tendenser så med henne så behöver jag aldrig orao mig.

Även jag bär henne ivbland fram på magen och det ser kanske lite lustigt ut. Jag är 160 lång och hon är 80 så det är inte så lätt att se vart man ska alltid. Föredrar att ha henne på höften eller ryggen så jag ser vart jag går.
Användarens profilbild
Av Helena
Fast jag tror att barn som sitter i sjalen ser lite mindre ut än vanligt, för de är ju så väl inpackade. speciellt när de somnat och man drar upp sjalen ordentligt. För några månader sedan hade jag Miles i bärsjal under ponchon i en affär och han sov, och en flicka frågade sin mamma varför bebisen satt där "Och då sa mamman till sin flicka "att när bebisar är så små, så vill de sitta hos sin mamma" Fast jag upplever ju inte Miles direkt som liten.
Användarens profilbild
Av Cecilia
Vidare, tycker ni (ärligt nu då!) det ser konstigt ut med en ettåring på magen? En tant undrade "vad är det för fel på barnet eftersom du har henne sådär?",
Nää! :shock: Vad dumt sagt!

Jag tycker inte alls det ser dumt ut! Det är ju urmysigt!

Jag köpte min långsjal först när Juni fyllde 1 år och bar en hel del på magen mellan 1 och 1,5 år. Tycker det var mysigt, inte alls konstigt. Har inte fått negativa kommentrer heller.

Kolla gärna bilder på vår hemsida under Bära barn rubriken. :D
Användarens profilbild
Av sillen
Så rart av er att komma med lite uppmuntran!

Vi kånkar vidare; kör sjal på magen (skit samma vad folk tycker!) och med Ergon på ryggen. Ryggknytningar får vänta tills Pytte lugnat ner sig lite (hela hon spritter eftersom hon håller på att lära sig gå)!

kram
Användarens profilbild
Av Helena
Du kan ju träna lite ibland när du är hemma och någon är med som kan kolla så att hon sitter säkert. Det värsta tyckte jag var när jag började med ryggknytningar, var att Miles inte alls gillade när jag höll på att knyta. Fast det har blivit lite bättre.
På vintern är det ju hur som helst nästan bäst att ha barnet på magen, man har ju lite bättre koll på om de är varma och har det bra när de sitter på magen.
Användarens profilbild
Av April
Vi kånkar vidare; kör sjal på magen (skit samma vad folk tycker!) och med Ergon på ryggen. Ryggknytningar får vänta tills Pytte lugnat ner sig lite (hela hon spritter eftersom hon håller på att lära sig gå)!
Låter bra tycker jag :wink: Strunt i vad alla andra säger, de är nog
bara avundsjuka över att de aldrig hade sina barn nära :lol:

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?