Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jessica
Hur noga ska man vara att tyget är slätt när man knyter på sig en Storchenwiege. gör det nåt att tyget är lite vridet ?
Ska man knyta så hårt att man liksom får dra tyget ganska hårt över barnet eller räcker det att det blir ganska löst?

Vilken knytning använder ni hemma och vilken är bäst när man ska gå långt?

Jessica
Av Alexandra
Kul att du är nöjd med sjalen! :D
Tyget skall inte vara vridet, då blir det lätt snedbelastning. Jag får alltid ont i axlarna om tyget har snott sig.
Jag tycker att det är lättast att få till knytningen bra om man jobbar med hela tygets bredd, då snor det sig inte så lätt.
Det skall inte sitta för löst.
När jag hade Tindra på magen knöt jag dubbelX hemma och skulle jag gå långt blev det omslutetX. Tycker att Xomslut2 inte blir så bra med vävd sjal.
Nu blir det nästan bara ryggsäck och omsluten på ryggen.
Användarens profilbild
Av Alven
Jessica skrev:Vilken knytning använder ni hemma och vilken är bäst när man ska gå långt?
Hemma blir det mest X-omslut på ryggen, och går jag ut blir det X-omslut på magen eftersom jag vill ha David under jackan. Till våren får han nog sitta bak även ute.

Jag gillar X-omslut bättre än X-omslut II med storken, det är svårt att få den lagom tajt när man inte knyter med barnet i sas.
Användarens profilbild
Av Helena
Om man knyter x-omslut (alltså knytningen där korset är utanpå, är det rätt svårt att knyta för hårt med en Storchenwiege, så det är bara att ta i och dra åt.
Knyter man x-omslut 2 med smokingbältet utanpå (fast jag gillar ju inte den knytningen så mycket) så kan man ju inte dra åt korset hur mycket som helst för då kan man ju inte få i barnet efteråt.

När man knyter så är det bra hålla tag i kanterna på sjalen, så snurrar sig inte tyget sig så lätt. Man kan ju gå fram till en spegel och kolla lite ifall det känns som om man snott tyget.

Jag använder x-omslut (smokingbältet innanför) när vi är ute och går eller x-omslut på ryggen. Jag bär sällan i lång sjal hemma numera.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?