Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ebbas mamma
Ja... alltså hur tunga eller gamla barn bär man? Förstår att det handlar om hur mycket man själv orkar, och hur länge barnet vill bli buret, men vad kan man vänta sig?
Användarens profilbild
Av Gullan
Det beror nog mycket på en själv och ens barn... Emil, nu 3 år, tycker att det är kul om jag lyfter upp honom på ryggen och gosar lite när jag lagar mat... men det är ju inte som om jag "måste." Desirée som är 4 månader bär jag ca 2-3 timmar per dag och kommer nog att fortsätta göra så det här året jag är hemma. Viktmässigt beror det ju på vad man orkar, förstås. Min rygg pallar för 15 kg Emil nån halvtimma eller så på ryggen, men har man inte skolios funkar det kanske längre... *svammel* Vad jag egentligen menar är: bär gör man så länge man och barnet vill ;)
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag bar Sanna dagligen till hon blev ett år ungefär, sen dess åker hon oftast vagn. Men då har jag en stor unge också. Igår var vi på willys och då bar jag henne i en timma typ och det var mysigt och inte så tungt. Det är nog faktiskt så att hon inte vill åka så mycket sjal längre.
Användarens profilbild
Av jullan
Jag kan fortfarande bära Olle, 4,5 år och 16,5 kg. Däremot görjag det inte så ofta längre. Det är vid mycket speciella tillfällen. En vävd sjal funkar alltså så länge barnet vill bli buret...
Användarens profilbild
Av Helen
Julia drygt 2,5 år vill bli buren till dagis i bland.
Det är inget problem. VI har alltid sjal med som back up, men hon går mycket nu.

Sonen drygt 20 kg och 6 år blev buren under 20 minuter på vikingamarknaden i somras. Anledning; han kunde inte se turneringen eftersom han var för kort.
Jag skickade upp honom på ryggen och backade upp på en kulle.
Det går, men hör till ovanligheterna.

Räkna med 2-3,5 års full eller sporadisk bärning.
Av Aelia
Hehe, min stora killen som fyller 7 år snart och vill bli buren och tycker att det är kul :wink:
Användarens profilbild
Av Isanna
Jaadu, så länge du orkar! :D

Daniel bär sin 15-åriga brorsa, han var lite avis på att Isa verkade ha det så mysigt i sjalen!

Bild
Användarens profilbild
Av Sara med Elin
15 år måste vara övre gränsen! Vilken bild! :rofl:
Av Aelia
Sara med Elin skrev:15 år måste vara övre gränsen! Vilken bild! :rofl:
Tycker du...jag som tänkte bära Benjamin till han är myndig :roll: :oops: :wink:
Användarens profilbild
Av anilov
Jag bär h ganska mycket i perioder. Han väger 14 kg, och en timme klarar jag att bära honom innan jag får ont i ena axeln. Ryggen är inget problem. Det är ju det att har så svårt att komma till ro, men gillar att sova i sjal som gör att jag fortfarande bär rätt mycket.
Användarens profilbild
Av Sara med Elin
Aelia skrev: Tycker du...jag som tänkte bära Benjamin till han är myndig :roll: :oops: :wink:
15 är övre gränsen hittills, vad det verkar. Men gränser är ju till för att överskridas? Bär du på - ser fram emot fler bilder... :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?