Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ewoney
Noll koll. Var på väg till Eurokangas i Kungens kurva imorgon. Tills jag upptäckte att de lagt ner? :cry:

Var i fridens går man då???
Användarens profilbild
Av annemi
Oj det finns ju jättemånga ställen.
Vad ska du ha för sorts tyg?? :wink:
Användarens profilbild
Av Ewoney
annemi skrev:Oj det finns ju jättemånga ställen.
Vad ska du ha för sorts tyg?? :wink:
Allt möjligt ;-)

Vi var på tygvaruhuset, Kilotex i Sickla idag. De hade väl sådär utbud. Skulle gärna se mer velour och bomullstrikå i olika färg och mönster.
Mer gosegoooos textil till de små...

Någon som kan tipsa om bra butik?

Eller är det bättre att beställa online från utlandet??
Användarens profilbild
Av solanna
Hm, jag är ju ganska rudis på att handla tyg till barnkläder, men annars tycker jag att den bästa tygaffären som finns är Textilcentrum på Järnvägsgatan i Sundbyberg.

http://www.textilcentrum.se/index.php?id=about

Framförallt säljer de massor av tyg till lajv och det är väl främst därför jag har handlat så mycket tyg där i mina dagar. Då får man gå in på lagret och köpa till grossistpriser i princip. Men egentligen är alla välkomna in på lagret och lajvtyg behöver inte bara vara ylle, linne och paviljongtyg utan jag har handlat moderna tyger till framtidslajver och till privata ändamål därinne också. Massor av syslöjdslärare brukar man se därinne också. Ute i butiken finns det också hur mycket tyg som helst av alla möjliga sorter så jag tycker att den är väl värd ett besök.
Användarens profilbild
Av Ewoney
waaow!
Såg ju riktigt trevligt ut!

Dit lär det bli ett besök (minst)!

Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av Måsen
solanna skrev:Hm, jag är ju ganska rudis på att handla tyg till barnkläder, men annars tycker jag att den bästa tygaffären som finns är Textilcentrum på Järnvägsgatan i Sundbyberg.
Den är nästan lite magisk. Från gatan kommer man in i en vanlig liten trång tygaffär, sen fortsätter man längre in och den blir liksom bara större och större... :shock:
Användarens profilbild
Av Ewoney
Måsen skrev:
solanna skrev:Hm, jag är ju ganska rudis på att handla tyg till barnkläder, men annars tycker jag att den bästa tygaffären som finns är Textilcentrum på Järnvägsgatan i Sundbyberg.
Den är nästan lite magisk. Från gatan kommer man in i en vanlig liten trång tygaffär, sen fortsätter man längre in och den blir liksom bara större och större... :shock:
:siishah: :rock:
Av FiaLisa
Åh nej, har Eurokangas lagt ner??!! Vad trist!

Det finns en liten tygaffär, Dolly's, på Norrtullsgatan (TROR JAG), nära Odenplan. De har mycket stuvar.
Användarens profilbild
Av Ewoney
FiaLisa skrev:Åh nej, har Eurokangas lagt ner??!! Vad trist!

Det finns en liten tygaffär, Dolly's, på Norrtullsgatan (TROR JAG), nära Odenplan. De har mycket stuvar.
Ja... det var tydligen för 1 ½ år sedan.. jag som ändå rör mig däromkring väldigt ofta hade ingen aning.. trist!
Användarens profilbild
Av solanna
Kaffemoster skrev:
solanna skrev:http://www.textilcentrum.se/index.php?id=about
Tack för tipset!

Jag kommer just därifrån med två kassar fleece- och joggingtyg. Här ska vi vinterutrusta Karin =).
Ah, härligt! Jag ska försöka ta mig dit imorgon med två barn och försöka köpa orange tyg för att sy en pumpadräkt till Viggo. De ska ha Halloweenmaskerad på tisdag och han vill prompt klä ut sig till pumpa, så då får jag försöka fixa till nåt :-)
Användarens profilbild
Av Måsen
solanna skrev: Ah, härligt! Jag ska försöka ta mig dit imorgon med två barn och försöka köpa orange tyg för att sy en pumpadräkt till Viggo. De ska ha Halloweenmaskerad på tisdag och han vill prompt klä ut sig till pumpa, så då får jag försöka fixa till nåt :-)
Om du har möjlighet, men bara OM, kan du inte kolla om de har riktigt supermjuk och gosig velour där och sedan rapportera i den här tråden?
Jag vill sy världens gosigaste velourfilt till min dotter i hopp om att hon inte sparkar den av sig när hon sover, allt jag provat sparkar hon ifrån sig. Sina snuttefiltar däremot verkar hon försöka bre över sig, men de är ju lite små.
Användarens profilbild
Av solanna
Måsen skrev:
solanna skrev: Ah, härligt! Jag ska försöka ta mig dit imorgon med två barn och försöka köpa orange tyg för att sy en pumpadräkt till Viggo. De ska ha Halloweenmaskerad på tisdag och han vill prompt klä ut sig till pumpa, så då får jag försöka fixa till nåt :-)
Om du har möjlighet, men bara OM, kan du inte kolla om de har riktigt supermjuk och gosig velour där och sedan rapportera i den här tråden?
Jag vill sy världens gosigaste velourfilt till min dotter i hopp om att hon inte sparkar den av sig när hon sover, allt jag provat sparkar hon ifrån sig. Sina snuttefiltar däremot verkar hon försöka bre över sig, men de är ju lite små.
Äsch då, jag såg inte detta inlägg förrän nu och nu har vi ju redan varit där. Tyvärr vet jag inte om de hade supermjuk velour, men du kan väl ringa och fråga. De är väldigt hjälpsamma där och de kan säkert berätta precis vad de har. Så slipper du åka ända dit bara för att kolla. Hoppas att det ordnar sig!

Vi fick i alla fall tag på bra tyg till pumpadräkten och jag lovar att lägga ut en bild på det hela när det är klart!
Användarens profilbild
Av Måsen
solanna skrev: Äsch då, jag såg inte detta inlägg förrän nu och nu har vi ju redan varit där. Tyvärr vet jag inte om de hade supermjuk velour, men du kan väl ringa och fråga. De är väldigt hjälpsamma där och de kan säkert berätta precis vad de har. Så slipper du åka ända dit bara för att kolla. Hoppas att det ordnar sig!

Vi fick i alla fall tag på bra tyg till pumpadräkten och jag lovar att lägga ut en bild på det hela när det är klart!
Det var ju en chansning att du skulle hinna se inlägget innan du åkte. Jag ringer och frågar innan jag åker dit istället.

Vi ser fram emot att få se pumpadräkten! :lol:
Användarens profilbild
Av tove79
Jag gillar Tygverkat på St Paulsgatan på söder. Inte för att det är billigt men de är så himla trevliga där! En mysig farbror styr och ställer bland tygrullarna - han vet var skåpet ska stå! Jag har fyndat en del stuvar där men vet inte hur utbudet är beträffande trikå och fleece.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?