Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av florin
exiteme skrev:Någon som vet något om denna? Sy Till Småbarnen
Bild
Jag har provat två mönster urden och det ena mönstrets delar passade inte ens ihop.... det andra var helt galet fel i storlek... men jag gillar boken ändå :D Bra besrivet och mycket basmönster!
Användarens profilbild
Av Luna
Kaja skrev:Och detta är min bibel... http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_ ... 153421817&

Bild
Detta är också min bibel! Jag lånar om, lånar om, lånar om på bibblan hela tiden. Vill ju ha en egen. Så om det råkar ligga fler extra ex i gömmorna så vill jag oxå ha en.
Användarens profilbild
Av tove79
florin skrev:Denna tidning är suverän :D
http://www.ottobredesign.com/

Men dessa är mina absoluta favvo-böcker :lol: Den är fyllda med enkla snygga grundmönster som sitter bra och är enkla att sy och förändra!

Bild
Inköpta på nån loppis för typ 10:-/st....
Dessa böcker har jag lånat så många gånger på biblioteken i Skarpnäck och Bagarmossen att det nästan är pinsamt. Undrar så hur jag ska lägga rabarber på dem...säga att hunden ätit upp dem och erbjuda mig att betala för dem? Eller kopiera alla mönster och sömnadsbeskrivningar som ett jätteprojekt någon gång?
Användarens profilbild
Av tove79
exiteme skrev:Någon som vet något om denna? Sy Till Småbarnen
Bild
Jag har den! Tycker den är knepig att förstå sig på. Man måste liksom ändra mönstren själv för att få rätt storlek och modell och jag liksom...tappade sugen...för svårt för mig :roll:
Användarens profilbild
Av tove79
medusan75 skrev:http://www.tradera.com/auction/aid_34952580

Visst det är den nya versionen, men tänk bort färg/tygval så är nog grundmönstrena de samma.
Ingen dum idé att kolla på Tradera! Hittade nästan genast orginalboken jag suktade efter ovan och deltar nu i en vild (nåja :wink: ) budgivning. Jag gillar den gamla för sömnadsbeskrivningarna är extremt lätta att förstå, även för en dumskalle som mig :duh:

Men jag kanske ska lägga ett bud på 6 spänn på den andra också...Tack för tipset! Veckans bästa grej!
Användarens profilbild
Av miso
jag älskar baby cool, den kan verkligen rekommenderas. Snabba och kreativa plagg som man blir glad av. Finns en del plagg från den som jag sytt i min blogg om du vill se exempel. Sök på baby cool i bloggen om du inte orkar browsa. :)
Av tumbler
exiteme skrev:Jag söker oxå enkla mönster på byxor och body/tröjor till baby 68-80. Vårt bibliotek har dock en usel syhylla... :x
-----
Man kan ju beställa från andra biblioteker :D :D och sen hämta på sitt eget.
Av belinda
Jag gillar också baby cool! en del klassiska mönster och en hel massa inspiration :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?