Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
På en tygaffär här i stan har de superfin randig ulltrikå och jag funderar på om jag ska köpa och sy en overall till Albert istället för att köpa en. Det är lammullstrikå, är det någon större skillnad mot merinoullen som brukar vara i ullplagg man köper? Värmemässigt alltså. Jag har som fått för mig att Merinoullen bara är mer klifri... och det spelar ju inte så stor roll eftersom jag ändå inte tänkt att han ska ha den närmast kroppen.
Användarens profilbild
Av florin
Har ingen aning ang värmen men Anton har ett underställ i lammullstrikå och det använder han närmast kroppen. Han har känslig hy men (torr och blir lätt röd och irriterad) men det verkar inte klia av understället... Han vill alltid ha det på sig, även inomhus :D
Av anna/my
merino är ju en sorts får med ull som har väldigt tunna å klifria fiber och även dom fåren får ju lamm... så med andra ord kan ju lammull vara vad som helst bara det är från lamm.

skall det vara närmast kroppen är ju merino att föredra och är det merio så brukar tillverkaren berätta det

värmemässigt beror det ju snarare på vilket tyg som är tjockast.

klimässigt kan det bero på antingen fibrernas tjocklek ELLER om huden reagerar mot lanolinet som alltid finns kvar liite av i ylle

flummigt kanske men jag tror du förstår hur jag menar :?
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Allvarligt? Var har du hittat det? Hur ser den ut? Vad kostar det? :shock:
*villhavillhavillhavillhavillha*

Jag tycker det är stört omöjligt att hitta klädtyger i ull.. Kapptyger och kostymtyger har jag hittat men det är allt..
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vinterdrake skrev:Allvarligt? Ja Var har du hittat det? På Tygbiten, Öst på Stan. Hur ser den ut? Marinblått med turkosaktiga ränder. Vad kostar det? Minns inte exakt, strax under 200:- m tror jag. Kanske 189:- :shock:

Jag tycker det är stört omöjligt att hitta klädtyger i ull.. Kapptyger och kostymtyger har jag hittat men det är allt..
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Knyttet & K skrev:
Vinterdrake skrev:Allvarligt? Ja Var har du hittat det? På Tygbiten, Öst på Stan. Hur ser den ut? Marinblått med turkosaktiga ränder. Vad kostar det? Minns inte exakt, strax under 200:- m tror jag. Kanske 189:- :shock:

Tack! :D
Fanns det fler färger?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nej, hon hade bara blått, men det var två olika randningar tror jag. Jag ska nog köpa lite. Du kan ju kika nästa gång du kommer hit.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Om jag köper kan jag ju förresten skicka en liten bit till dig så får du känna på den.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Knyttet & K skrev:Nej, hon hade bara blått, men det var två olika randningar tror jag. Jag ska nog köpa lite. Du kan ju kika nästa gång du kommer hit.
Mmm jag ska göra det. Jag hoppas vi kommer oss till Umeå snart.. Om det inte var så jla mycket med renoveringen! *less*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?