Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

De ska ha Halloween-maskerad på Viggos dagis på tisdag och han bestämde sig med en gång för att han ville klä ut sig till pumpa. Jag funderade länge på hur jag skulle få till en pumpadräkt och improviserade lite till slut i orange lakansväv. Jag tycker dock att det blev helt ok!

Först en bild på provning med lillebror i förgrunden:
Bild

Det färdiga resultatet:
Bild

Och så en buspojke inuti:
Bild

Sedan ska han ha en orange tröja under och en grön mössa på huvudet hade jag tänkt. Och kanske en kudde på magen för att fylla ut formen lite, men det ska ju vara lekvänligt också så vi får väl se om det gillas eller inte.
Senast redigerad av solanna den sön nov 05, 2006 15:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Måsen
Superfin! :lol:
Jag funderade faktiskt länge på hur man gör en pumpadräkt när du skrev om den i en annan tråd. :roll:
Användarens profilbild
Av jazoo
Tjusigt värre! Fint improviserat må jag säga!

Ang fylla ut formen: Man skulle ju velat ha något att spänna ut det hela med, som ringarna i en sån där 17-1800-talskjol om du förstår var jag menar. Någon form av lattor eller liknande.

Å andra sidan tycker jag egentligen inte att det behövs, det ser superbra ut ändå.

*Längtar tills Alice blir större så jag får sy Halloween-kostymer!*
Av Aelia
Vad fin han är och så ser han ganska nöjd ut :wink:
Användarens profilbild
Av solanna
jazoo skrev:Ang fylla ut formen: Man skulle ju velat ha något att spänna ut det hela med, som ringarna i en sån där 17-1800-talskjol om du förstår var jag menar. Någon form av lattor eller liknande.
Jo, jag funderade också på något sådant, men insåg också att det nog var onödigt krångligt. Dräkten ska ju vara lätt att leka i och kanske bara användas en gång. Nu tog det mig ca 2 timmar att sy och dräkten kostade ca 75 kr i materialkostnad vilket känns ganska lagom...

Men det ska bli kul att se dina framtida kreationer till Alice!
Användarens profilbild
Av jazoo
solanna skrev:Men det ska bli kul att se dina framtida kreationer till Alice!
Jag sydde faktiskt ett par "kattöron" till henne idag, eftersom vi skulle ha gått på Halloween-kalas. Tyvärr blev det inget av med det, eftersom allanbrallan har vägrat både äta och sova under typ hela dagen idag och som resultat är ett gnällmonster.Och sådana monster är nog tyvärr inte välkomna på Halloween-kalas. Men kattöronen (brun velour med gul/vit-randig trikå på insidan) blev fina. ;)

Glöm inte visa bild på det färdiga resultatet med mössan och allt sen.
Användarens profilbild
Av Summer
Jättefin! Här har vi mest sett monster... (i tisdags, igår och ikväll... :roll:)
Användarens profilbild
Av lotti
solanna skrev:De ska ha Halloween-maskerad på Viggos dagis på tisdag och han bestämde sig med en gång för att han ville klä ut sig till pumpa. Jag funderade länge på hur jag skulle få till en pumpadräkt och improviserade lite till slut i orange lakansväv. Jag tycker dock att det blev helt ok!

Först en bild på provning med lillebror i förgrunden:
Bild

Det färdiga resultatet:
Bild

Och så en buspojke inuti:
Bild

Sedan ska han ha en orange tröja under och en grön mössa på huvudet hade jag tänkt. Och kanske en kudde på magen för att fylla ut formen lite, men det ska ju vara lekvänligt också så vi får väl se om det gillas eller inte.
Wow jag är impad! :rock: Är det två runda tygbitar som är ihopa sydda eller?? :D
Användarens profilbild
Av Alex
Superfin!!
Användarens profilbild
Av Ewoney
Neeeeeh! Så fiiin! Den är ju verkligen helmysig!
Användarens profilbild
Av Dafe
Superfin! :D Blev riktigt sugen att fixa en jag med!
Användarens profilbild
Av solanna
lotti skrev:Wow jag är impad! :rock: Är det två runda tygbitar som är ihopa sydda eller?? :D
Tackar för allt beröm allihopa! Dräkten är faktiskt busenkel i modellen. Jag har använt ett tygstycke på full bredd (150 cm) och 80 cm högt och sytt en cylinder av det. Sedan har jag sytt kanaler upptill och nedtill och rynkat ihop med ett resårband, 45 cm i halsen och 70 cm nedtill. Sedan gjorde jag hål för armarna. Klart! (Ansiktet sydde jag dit allra först.)

Igår kväll kom vi på att vi kunde stoppa upp dräkten med två IKEA-kuddar (Granat), en fram och en bak, och då blev det jättebra. Viggo till och med somnade i dräkten igårkväll när vi hade kalas här eftersom han vägrade ta den av sig. :-)

Bild

Bild

Lillebror fick också prova:
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?