Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hejsan!
Jag är ganska ny när det gäller sjalbärande, har en Moby Wrap som används flitigt men funderar på att köpa en långvävd också, gillar Hoppediz bäst av de jag läst om. Nån som vet vart man kan köpa dessa billigt? är det smart att ta den längsta som finns på en gång eller blir det jättekrångligt att lära sig knyta då? eller är det nån som har nåt tips om nån annan (inte megadyr) vävd sjal?
Användarens profilbild
Av hermana
Jag måste rosa www.edenbaby.se!!! :vågen:
Snabbt skickat, trevlig kontakt, ja allt är bara bra!!!
Tack Diddeldi för Osakan, den ligger i tvättmaskinen och imorgon ska det övas knytningar!!
Så jag rekommenderar att du beställer din Hoppediz där!! :D
Av Aelia
Tyvärr så har hoppidiz blivit dyrare nu, så den biligaste är nog beg isåfall, annars kostar den över 700:-
Av hannah_svanberg
Aelia skrev:Tyvärr så har hoppidiz blivit dyrare nu, så den biligaste är nog beg isåfall, annars kostar den över 700:-
okej. är den som ny värd 700 kr eller är det bättre att hitta nån annan, billigare vävd långsjal?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Marlene (jag skyller allt på henne, själv har jag ju aldrig känt på sjalen i fråga) hyllar alltid Amazonas Carry Sling, och det ska bli mitt nästa sjalköp. (Eller om mitt begär efter en gås kommer som en uppstickare och hinner före. Men det tror jag inte.)

Jag har dessutom för mig att Amazonasen inte är så dyr. Som ett alternativ till hoppis, alltså.

Förtydligande: Jag TROR alltså att Amazonasen dessutom är ett "bättre" (för något värde på bättre. Det är ju så himla olika vad man föredrar för sorts sjalar) sjal än hoppisen. Inte lika stort utbud på färger, dock.
Användarens profilbild
Av sunne2005
Är det inte jätteviktigt att köpa en nya sjal så tycker jag det verkligen är ett bra och billigt alternativ att köpa begagnat. Sjalar brukar bara vara mjukar och gossigare när de använts. Kolla under säljes här, brukar finns många fina sjalar.

Lycka till :D
Användarens profilbild
Av marlene
Kaffemoster skrev:Marlene (jag skyller allt på henne, själv har jag ju aldrig känt på sjalen i fråga) hyllar alltid Amazonas Carry Sling, och det ska bli mitt nästa sjalköp. (Eller om mitt begär efter en gås kommer som en uppstickare och hinner före. Men det tror jag inte.)

Jag har dessutom för mig att Amazonasen inte är så dyr. Som ett alternativ till hoppis, alltså.

Förtydligande: Jag TROR alltså att Amazonasen dessutom är ett "bättre" (för något värde på bättre. Det är ju så himla olika vad man föredrar för sorts sjalar) sjal än hoppisen. Inte lika stort utbud på färger, dock.
Ja jag skulle absolut köpa en amazonas carry sling före en hoppediz inte bara för att den är billigare (till och med billigare än innan hoppediz höjde priset) utan för att jag tycker att det är en mjukare och tunnare sjal och jag gillar tunna sjalar.
Användarens profilbild
Av jazoo
Ang längd beror det väldigt mycket på hur lång och hur stor du är. Dessutom beror det lite på hur du vill knyta.

Exempel: jag är 165 cm lång och väger 65 kg. Jag började med 4,6 m och kunde med den sjalen göra precis alla knytningar (inkl omslutet på magen med knuten fram), även då jag vägde ca 10 kg mer än nu några månader efter förlossningen. Nu har jag också en 4,2, vilken jag också kan göra alla knytningar med, med den måste jag dock ha knuten bak när jag gör omslutet på magen.

Det är en smaksak om man har knuten fram eller bak, jag föredrar faktiskt att ha den bak, inte minst för att jag då kan använda en kortare sjal och det tycker jag är behändigt. Många gillar att ha knuten fram för att det är (eller kan vara) lättare att finjustera knytningen, bland annat om man vill dra till kanterna på sjalen för att få det riktigt tight och snyggt.

Jag föreslår att kanske inte ta den allra längsta sjalen, för det kan bli väldigt mycket tyg, men inte heller för kort (om du nu blir klokare på det) och prova dig fram till vad du gillar. I början tenderar man att behöva en lite längre sjal eftersom man bär mycket på magen, och i takt med att barnet blir större börjar många bära mer på ryggen och i knytnigar där man kan ta i och ur barnet utan att knyta om (tex bas kryss m fl, när barnet vill gå och krypa själv) och då räcker det också med en kortare sjal. Och det beror som sagt väldigt mycket på tycke och smak och på hur stor du själv är.

Hoppas att det var till någon hjälp. MIn första vävda sjal var en begagnad Hoppediz. Jag tycker att det är en bra sjal att börja med och jag tror inte att du blir besviken om du köper en sådan. Lycka till!
Användarens profilbild
Av jazoo
Oj vad långt det blev... sorry! :oops:
Av hannah_svanberg
hej!
tack för alla svaren, ska kika runt lite och se om jag får tag i en begagnad, annars blir det en ny :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?