Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ninna76
Nu har jag då äntligen köpte en Hoppediz Paris och trodde att det skulle gå hur bra som helst att använda den, men tji fick jag. Tidigare har jag använt Moby Wrap och trivts oerhört bra med den, men nu börjar Elliot bli lite tyngre (6,5 kilo) och då är det inte så bekvämt att ha en elastisk sjal längre stunder eftersom den töjs ut och han hänger längre och längre ner ju längre jag har den. Därför ville jag då ha en vävd långsjal och bestämde mig för en Hoppediz. Ni med Hoppedizar och med barn som är över 6 månader, vilken knytning använder ni? Jag har testat den som heter Enkelt Kryss, men den är inge skön alls. Sjalen skär in i axlarna och jag klarar bara av att ha den korta stunder. Jag följer knytinstruktionerna, men det blir inge bekvämt. Hjälp mig, snälla!

/Ninna
Användarens profilbild
Av sacha42
använder mig mest av omslutet X både då jag knyter på magen och ryggen. Det är den skönaste tycker jag. Knytinstruktioner med fina bilder finns ju i sjalbarns knytanvisningar på startsidan :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag använder bara omslutet kryss, både på rygg och mage. Jag tycker inte heller att de andraknytningarna är lika bekväma :roll:
Användarens profilbild
Av medusan75
Enkelt kryss har jag bara t.ex. till och från bilen. Alltså korta stunder. Då har jag den färdigknuten. Annars kör jag bara omslutet eller ryggsäck (håller på att lära mig ryggknytningar men har inte kommit längre).
Användarens profilbild
Av Maerion
Hej Ninna! :hello:

Som sagt är omslutet överlägset! Inte på ryggen för MIG (eftersom jag inte får till det.. :oops: :roll: ) men helt klart på magen! På ryggen blir det Ergo eller MT för mig än så länge!

I Hoppedizfoldern såg det lite konstigt ut har jag för mig, men kika på omslutet på knytinstruktionerna på sjalbarns huvudsida så får du nog till det!

Lycka till! :heart:
Användarens profilbild
Av Ingrid
Nej, enkelt kryss tycker inte jag heller är någon höjdare! Vill du göra en knytning som är enkel att lyfta i och ur barnet ur och som du kan ha färdigknuten under jackan, rekommenderar jag att prova dubbelt kryss. Den är rätt skön och inte så svår att göra. Den knytningen har jag använt ganska mycket, praktisk hemma när man har en liten som vill ner och krypa på golvet då och då, vilket brukar komma när de är över halvåret. Tänk bara på att dra upp mycket tyg över ryggen så att barnet sitter stadigt! Annars är omslutet kryss, som de andra redan rekommenderat, den knytning som ger överlägset bästa avlastning om man ska bära lite längre stunder.
Användarens profilbild
Av Ninna76
Tack för alla svar! :heart:

Jag hade ju såklart missat att det fanns knytinstruktioner med bilder och allt! :oops: Jättebra och enkla instruktioner var det ju också!

Tack igen! :urule:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?