Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jordbarn
Hej allihop!
Jag väntar min första i april, och har självklart tänkt bära i sjal. Jag har tittat runt lite och en långsjal verkar vara det som passar mig bäst, tror jag.
Nu hoppas jag att någon kan tipsa mig om vilka sjalar som passar bäst att ha under våren och sommaren. Någon som inte blir för varm menar jag. Det verkar ju finnas så många olika material, och det är inte helt lätt att hitta i denna djungel ju!
Vore tacksam för lite hjälp!
Trevlig tisdag!

Sandra
Användarens profilbild
Av jag71
Jag bar skrutt i en amazonas antigua första sommaren och den var helt klart sval. I år när det var som varmast använde jag mimmis skrynkliga och den var i mitt tycke väldigt sval. Sen är det väl groddy sommar också sval, har aldrig provat den själv. Ellaro är ju som antiguan om jag förstått det rätt.
Användarens profilbild
Av solanna
Om du vill bära i trikåsjal i början (vilket jag tycker är absolut mysigast till nyfödingar) så är ju Sinon den tunnaste. De flesta verkar vara väldigt nöjda med den och den har ett högt andrahandsvärde så även om den är lite dyrare än andra trikåsjalar i nyköp så kan man ju få igen en del om man säljer den senare.

När det gäller vävda sjalar så är väl Calin Bleu Gauze ("Gås") och Amazonas antigua ganska tunna. Men jag skulle absolut rekommendera en mjuk och mysig trikåsjal att börja med. Själv hade jag en Moby i somras som jag var väldigt nöjd med, men visst var den varm. Fast i somras tror jag nog att alla sjalar var varma oavsett tyg...

Lycka till med lilla sjalbebisen!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Med en liten nyföding skulle jag satsa på en trikåsjal i allra första början. Skulle välja någon av de med avsmalnande ändar - läs: inte lika mycket tyg runt kroppen och därför inte lika varmt. Välj en du tycker är fin i färgen och där kostnaden passar din plånbok :wink:

Sedan kan du om du vill komplettera med en tunnare vävd bärsjal, t.ex. gauze, EllaRoo, Antigua, Carry Sling, Rebozo. Finns många att välja på - ta den du tycker är finast 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?