Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Idag har jag äntligen börjat sy på min Mei Tai med mönster och tygsats från BäraNära och det är så underbart att sitta vid symaskinen igen! Jag har inte insett hur mycket jag saknat att sy förrän nu då jag satte igång och skapade. Förr om åren har jag ju sytt precis hur många lajvdräkter och långklänningar som helst, men sedan barnen kom har det inte blivit så mycket tyvärr... Därför är det extra underbart att sy något som man kan ha att bära sina små pussgurkor med och som blir så fint! :D

Tack Tina och alla andra sjalbarnare för inspirationen!
Senast redigerad av solanna den mån okt 30, 2006 22:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av solanna
Annika80 skrev:Vad kul! Vill vill se bild när den är färdig sen!
Självklart! Får bara hoppas att det blir något att vara stolt över istället för att skämmas... :oops: Jag är ju inte så van vid att sy i canvas och såklart har jag inte heller kunnat hålla mig från att modda mönstret lite och då vet man ju aldrig hur det slutar... ;-) Men lite måste man ju våga också.
Användarens profilbild
Av solanna
Nu är jag äntligen klar och är faktiskt riktigt nöjd, även om en del detaljer kunde blivit mer omsorgsfullt gjorda. Men jag ville så gärna bli klar och prova hur den är så jag kunde inte vänta. Mitt enda problem nu är att det tilltänkta sjalbarnet (MeiTai-barnet) sover sin skönhetssömn så jag får nöja mig med att lägga ut några bilder på bara själva selen än så länge.

Förhoppningsvis kommer live action-bilder imorgon...

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Madde
fiiin! :D Det ser så proffsigt ut med den där lappen oxå! :D
Användarens profilbild
Av Isanna
Åh vad fin den var! Vad duktig du har varit! Vändbar MT är nog bland det fiffigaste i sjalvärlden faktiskt. Omväxling förnöjer!
Användarens profilbild
Av tinaw
Snygg! :love:

Men jag tror bestämt att det är nåt fel på den, jag är helt säker... Du måste nog skicka tillbaka den till mig. På en gång. *hrm* :oops: :wink:

Jag vill äga dem allihop! :twisted:
Användarens profilbild
Av solanna
tinaw skrev:Snygg! :love:

Men jag tror bestämt att det är nåt fel på den, jag är helt säker... Du måste nog skicka tillbaka den till mig. På en gång. *hrm* :oops: :wink:

Jag vill äga dem allihop! :twisted:
Tackar för berömmet! ;-)

Det är ju min första MT så jag har ju lärt mig en del av diverse misstag, men de flesta har jag nog lyckats fixa till. Hur som så känns det inte som att det var min sista MT, för det var ju jättekul att sy, så nu måste jag bara komma på till vilken kompis jag ska erbjuda mig att sy en... :-) Perfekt present ju till folk som man gärna vill inspirera att börja bära med något annat än BB-sele.

Jag tyckte förresten att det var helt ok att sy i canvasen, men det blev lite knöligt där det var väldigt många tyglager, som vid infästningen av axelbanden eftersom tyget är så tjockt. Hoppas också att det blir ok över axlarna sedan när man bär, för det har ju inte någon giv som gör att det formar sig som en sjal. Men det blir nog bra och i vilket fall som helst så har du en mycket nöjd BäraNära-kund här :-)
Användarens profilbild
Av tinaw
Kul! Jag tror canvasen formar sig hyfsat bra faktiskt. Grövre vävda tyger brukar ha mer giv i sig än mer tättvävda. Du får återkomma med rapport när du använt den ett tag, så får vi se om tyget är värt att ta in i sortimentet. Visst är det superkul att sy MT :D , det är min stora sorg att jag inte kan sy så många som jag vill.

Speciellt omgiven av alla dessa vackra tyger... :hide:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jättesnygg! Men gjorde du en med lång rygg? Proportionerna känns så obekanta tycker jag. (Fast det kan vara jag som gjorde min kortare i ryggen än mönstret, eftersom min tös är en sån liten skrutta.)
Användarens profilbild
Av solanna
Kaffemoster skrev:Jättesnygg! Men gjorde du en med lång rygg? Proportionerna känns så obekanta tycker jag. (Fast det kan vara jag som gjorde min kortare i ryggen än mönstret, eftersom min tös är en sån liten skrutta.)
Jag vet ju inte hur Mei Tais brukar se ut, men jag valde mediumstorlek på både bredd och längd enligt BäraNära-beskrivningen. Jag tycker att den passar ganska bra:

Bild

Men jag hade nog kunnat välja den största bredden utan problem för den här blev bara ca 39 cm i sittyta. Jag får väl ta och sy en till när Dantisen vuxit till sig lite... :D Jättebekväm att bära i var den i alla fall, så den kommer att få göra tjänst i vinter när man vill ha mer kläder på både sig och bebisen.
Användarens profilbild
Av tinaw
Den ser riktigt skön ut på!

Mediummåtten är mina favoriter, i bredd behöver MT egentligen inte vara bredare än S, eftersom större barn inte behöver lika bred sittyta, tyget behöver inte gå ända ut i knävecken för benen hålls uppe ändå. Höfterna är viktigaast att stabilisera de första tre månaderna. Selarna ERGO/Patapum mfl är sällan bredare än ca 35 cm (!).
Användarens profilbild
Av Veronica
solanna skrev:
Kaffemoster skrev:Jättesnygg! Men gjorde du en med lång rygg? Proportionerna känns så obekanta tycker jag. (Fast det kan vara jag som gjorde min kortare i ryggen än mönstret, eftersom min tös är en sån liten skrutta.)
Jag vet ju inte hur Mei Tais brukar se ut, men jag valde mediumstorlek på både bredd och längd enligt BäraNära-beskrivningen. Jag tycker att den passar ganska bra:

Bild

Men jag hade nog kunnat välja den största bredden utan problem för den här blev bara ca 39 cm i sittyta. Jag får väl ta och sy en till när Dantisen vuxit till sig lite... :D Jättebekväm att bära i var den i alla fall, så den kommer att få göra tjänst i vinter när man vill ha mer kläder på både sig och bebisen.
Vad fiiiiin!

Jag vill också... suck. Ni anar inte hur måna syprojekt jag har liggande, och barnen växer ju så fort!! Jag måste skärpa mig och inte stupa ner i TV-soffan ikväll, känner jag!
Användarens profilbild
Av lenaj
Så snygg!! Och den såg jätteskön ut att bära i också!!!!!!

:D :D :D :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?