- sön okt 29, 2006 11:24
Jag köpte ett gäng filtbitar från www.mimmis.info och nu har jag kommit igång med pysslandet! Igår började jag göra figurer som jag kallar för "fulisar", såhär ser dom ut:

Jättelätta att göra, bara rita en kontur på en filtbit, lägg filten i dubbelt lager och sy runt konturen (lämna en liten bit öppen), klipp ut strax utanför sömmen, vräng figuren, häll i ris eller annat stoppmaterial, sy igen öppningen och brodera/klistra på ögon osv.
Dom är både roliga och lätta att göra plus att dom är väldigt uppskattade av barn. Lukas har dom som toakompisar nu!
(Den gröna figuren ritade Jonas (min sambo
) så jag fick sy efter hans skiss :green: )

Jättelätta att göra, bara rita en kontur på en filtbit, lägg filten i dubbelt lager och sy runt konturen (lämna en liten bit öppen), klipp ut strax utanför sömmen, vräng figuren, häll i ris eller annat stoppmaterial, sy igen öppningen och brodera/klistra på ögon osv.
Dom är både roliga och lätta att göra plus att dom är väldigt uppskattade av barn. Lukas har dom som toakompisar nu!

(Den gröna figuren ritade Jonas (min sambo

Senast redigerad av Skogskajsa den mån okt 30, 2006 18:08, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till Lukas -05 och Nemi -07 och Lilleman -16
Bor på landet strax söder om Forshaga i Värmland.
Sjalar och babypottar med tygblöjor som stöd.
Bor på landet strax söder om Forshaga i Värmland.
Sjalar och babypottar med tygblöjor som stöd.