Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
Någon som har gjort axelbanden till en meitai i stretchtyg? Sånt som brukar vara i byxor alltså. Blev det bra eller ostadigt? Jag tänkte göra breda ostoppade band.
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag tror inte det blir bra, som med en elastisk sjal så strectchar den ju väldigt ju tyngre barnet blir. Och risken är nog att du får knyta om mt:n hela tiden.
Men lite stretch i tyget kan det vara som i tvill eller bomull.
Min mt med breda band, där är banden av ett vanligt bomulls lakan
Användarens profilbild
Av miso
Det är inte en bra idé att ha stretchband. En av anledningarna till att jag sydde min mei tai var att jag testat att bära med trikåsjalen på ryggen, det känns väldigt vingligt och ostadigt. Tänk dig att ha en tyngre ryggsäck med trikåaxelband, jätteobekvämt att bära. Barnet kan dessutom få utrymme att börja luta sig bakåt. Ju mindre fjädrande band ju lättare att få barnet ordentligt intill sig och stadigt på plats.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag sydde en i trikåtyg , mest för att kolla så att storleken passade. :lol: Och det gör jag aldrig om! Gick inget bra alls men jag fick fram någorlunda ok mått så den fyllde sin funktion och stora tösen har en MT som bär sina gosedjur i! Till gosedjur fungerar det!!! :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av tinaw
Du menar ett byxtyg med mekanisk stretch på bredden? Det tror jag kan bli bra. Trikåtyg får jag hålla med de andra om, till små barn kan de funka bra men till större blir det lätt svajigt.
Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
Precis. Jag trodde att det stretchade på längden också, men nu var jag och drog i det och upptäckte att jag hade fel. Då borde det ju bete sig som vilket vävt bomullstyg som helst.

Hur gör man egentligen stretchtyg? Lycra i inslaget?
Användarens profilbild
Av zandrama
Tivedstrollet skrev:Hur gör man egentligen stretchtyg? Lycra i inslaget?
De flesta bomullstrikåtyg har antingen lycra eller elastan i sig, mellan 5 och 8% tror jag är det "normala".
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?