Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hermana
Jag har aldrig använt ringsjal, hur vet man hur lång den ska vara?
Jag är 1,72 lång och väger väl 75 kg, liten byst, ganska bred över axelpartiet.
Skulle en som är 240 cm passa mej?

Och när jag ändå är på gång kan jag ju lika gärna fråga om längden på en vävd sjal också. Vilken längd ska jag välja?
Vill kunna knyta på ryggen när det blir aktuellt och OM jag lär mej hur man gör.. :lol:
Användarens profilbild
Av Kristina
En ringsjal på ca 2 meter passar nog dom flesta, jag som är 163 och väger runt 65 kg får svans ner till höften ungefär med den längden på ringsjal, en på 2,40 skulle alltså räcka mig minst till knäna och alltså bli rätt opraktisk..

Ryggknyt kräver mindre tyg än knyt på magen, så välj en längd som blir bra för dom knytningar du vill kunna göra på magen.
Användarens profilbild
Av Anso
Lite längdtips kan du få bl.a på www.babyboden.nu och deras knytsidor för där står det också vilken sjallängd som är använd.

2,40 låter låååångt. Ca 2,1-2,20 innan du har sytt fast ringarna kanske? Det går ju lättare att klippa av lite på svansen om den är för lång så ta i lite extra men 2,4 låter lite väl häftigt.
Användarens profilbild
Av hermana
Kristina skrev: Ryggknyt kräver mindre tyg än knyt på magen, så välj en längd som blir bra för dom knytningar du vill kunna göra på magen.
Ok, jag trodde att ryggknytningarna krävde mer tyg..
Användarens profilbild
Av hermana
Anso skrev: 2,40 låter låååångt. Ca 2,1-2,20 innan du har sytt fast ringarna kanske? Det går ju lättare att klippa av lite på svansen om den är för lång så ta i lite extra men 2,4 låter lite väl häftigt.
Om jag köper en sjal som redan är 2,40 så kan jag klippa av lite på svansen då? Utan att förstöra sjalen menar jag?
Är nybörjare både i sjalvärlden och i symaskinsvärlden.. :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
hermana skrev:
Anso skrev: 2,40 låter låååångt. Ca 2,1-2,20 innan du har sytt fast ringarna kanske? Det går ju lättare att klippa av lite på svansen om den är för lång så ta i lite extra men 2,4 låter lite väl häftigt.
Om jag köper en sjal som redan är 2,40 så kan jag klippa av lite på svansen då? Utan att förstöra sjalen menar jag?
Ja, det går bra, det är bara att fålla en ny kant längs ner sen. :-) Inte alls svårt.
Användarens profilbild
Av hermana
Kristina skrev:
hermana skrev:
Ja, det går bra, det är bara att fålla en ny kant längs ner sen. :-) Inte alls svårt.
Man Tackar för hjälpen!! :D
Då köper jag den och så får vi väl se om jag lyckas att fålla en ny kant (annars kan ju mamma alltid hjälpa till.. :lol: )
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har ju ringsjalar som är ca. 2,40 men jag tycker om lååånga svansar! Det är precis som en mängd andra saker smaksaker! och så är det ju bara att fålla om....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?