Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elisabet
Hur tycker ni som har Ringo demin att den är att bära i jmf med andra ringosar i avseende avlastning, mysighet mm :?:
Användarens profilbild
Av AnKa
Har bara en Ring, nämligen denim och om jag jämför den med andra ringsjalar (har bla. omsydd hoppis) så tycker jag att det är stadigare. Jag använder nästan bara min Ringo denim just för att den är stadig vilket är bra när amn som jag bär stora barn. Men jag har ju också återupptäckt min Nova som ju är i ett tunnt och lite sladdrigt tyg, typ lakansväv och trivs jättebra med den och framförallt med vikningen.
Användarens profilbild
Av April
Jag har 2, en Demin och en Havssäv. Havssäven är mjuk och stadig från start - Demin har inte blivit använd då den är så hård ( :? när ska jag få tummen loss att tvätta den? :hmm:).

Får jag stjäla tråden lite? Blir Demin mjukar med första tvätten - eller hur många tvättar tar det?

Kram
Användarens profilbild
Av miriel
April skrev:Jag har 2, en Demin och en Havssäv. Havssäven är mjuk och stadig från start - Demin har inte blivit använd då den är så hård ( :? när ska jag få tummen loss att tvätta den? :hmm:).

Får jag stjäla tråden lite? Blir Demin mjukar med första tvätten - eller hur många tvättar tar det?

Kram
Tvätta, stryk och använd den. Det ger resultat, jag vet faktiskt inte hur mycket som krävs, har ingen koll på hur ofta vi tvättat den... relativt många gånger gissar jag, då den varit med ett tag...

Det är värt "besväret" i vickefall. :wink: Stadig och jättebra att bära tyngre barn i, snygg är den oxå! :D
Användarens profilbild
Av Sara med Elin
Jag är lite förvirrad efter att ha kollat runt lite. Finns Ringo Denim med olika färg på ringarna, dels silver och dels guld? Kan man välja, eller är den ena varianten äldre? (Gillar inte guldgult något vidare.)
Nu vill jag skaffa en ringsjal, men vet inte om jag ska satsa på en vanlig Ringo eller en denim. Är det stor skillnad i vikt? Mysighet? E är 4½ mån nu och väger 7,5 kg, kan hon vara för liten för en denim (om ni förstår hur jag menar, alltså är en denim för ogosig för henne)?
Eller ska jag satsa på något helt annat i ringsjalsväg?
Användarens profilbild
Av Nova
Ja, jag tycker att denim avlastar bättre. Betydligt bättre faktiskt.
När den har använts en del är den inte särskilt stel och hård utan den blir faktiskt rätt mysig.
Jag tror inte att Ringo Denim med silverringar finns att få tag på längre.
Jag lyckades norpa sista exemplaret hos BabyHeaven.
Den är såååå fin! :heart:
Användarens profilbild
Av Sara med Elin
Nova skrev:Ja, jag tycker att denim avlastar bättre. Betydligt bättre faktiskt.
När den har använts en del är den inte estel och hård utan den blir faktiskt rätt mysig.
Bra att veta - då har jag nog bestämt mig!
Nova skrev:Jag tror inte att Ringo Denim med silverringar finns att få tag på längre.
Jag lyckades norpa sista exemplaret hos BabyHeaven.
Den är såååå fin! :heart:
...för en Ringo Denim medsilverringar... :roll: :(
Jag får nog ge mig ut på begagnatmarknaden. Eller tänka om. Det är kanske inte så förfärligt med guld ändå?
Användarens profilbild
Av miriel
Om jag kommer ihåg rätt; så syddes demin med silver ringar bara upp i 25 (eller 50) exemplar. Det var till förra årets "Underbara barn mässsa". Numera har de guld ringar.
Användarens profilbild
Av miriel
Helen skrev:Ringo denim är som ett par jeans. Den tar tid att gå in och sedan är den gosig :tumsup:

:iagree:
Kan bara hålla med! :D
Användarens profilbild
Av AnKa
April skrev:Jag har 2, en Demin och en Havssäv. Havssäven är mjuk och stadig från start - Demin har inte blivit använd då den är så hård ( :? när ska jag få tummen loss att tvätta den? :hmm:).

Kram
Jag tycker att denimen mjuknade ganska snabbt efter lite användande. Min är ganska otvättad (har tvättat den en gång tror jag) men den är använd och nu är den mjuk och följsam. Jag tycker för övrig att det är just användning som gör sjalar gosiga. Tvätt kan kanske skynda på processen lite men det krävs en del användning.
Av Liten Leo

Kram
Jag har även torktumlat min Ringo Denim och det har gjort den mjukare ganska snabbt. Fick tipset från tillverkaren att trä en strumpa över ringarna så att det inte skramlar så mycket i torktumlaren. Vil dela med mig av det :) (fast det kanske inte var någon nyhet)

Annars tycker jag guld och denim är helrätt ihop! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?