Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av M
Förstår att smaken är som baken och att det inte går att säga att den ena sjalen är bättre än den andra...MEN; kan någon hjälpa mig med tips och råd om trikåsjal? Det är så svårt! :hmm:

Bebben kommer snart och jag vill ju så gärna ha en trikåsjal tills dess...

Funderar på Tricot slen, Moby Wrap, Sino Looma eller en Pikku Ruu...

Tack på förhand!
//M
Användarens profilbild
Av norkmedoo
då skulle jag ta och införskaffa två :wink:

en av de du nämnt och en fleece...
verkar vara så mysigt, varmt och gott nu i höst och till vinten :heart:

välj lite efter utseende och lite efter plånbok så kommer ni nog trivas gott...
och om du inte knutit innan bör du be någon att visa dig, det är det stora tricket
nämligen :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag skulle ta en bred BabyBundler. Den är tunnare än tex Tricot Slen, och den stadigaste trikåsjal jag provat.
Användarens profilbild
Av little_me
Jag har en Moby Wrap och en sino och är helnöjd med båda! Jag tyckte sinon var enklare att lära sig att knyta ibörjan (inte lika bred som mobyn) men mobyn är jättemysig också! Eftersom jag har ett kräkbarn har det helt klart varit värt att köpa två trikåsjalar!
Användarens profilbild
Av Nova
Jag har inte testat alla du nämner men en Moby Wrap och Tricot Slen iaf.
Av de två är Tricot Slen den bättre.

De är ganska likvärdiga i tjocklek, båda ganska kraftiga.
Men det som skiljer är att Tricot Slen är betydligt stadigare och har således längre användningstid.
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag gillade Tricot-Slen! Den är visserligen lite åt det tjockare hållet men så här på vinterhalvåret är det en bonus tycker jag (som bor på landet och får kallt inne mellan varven). Denv ar väldigt gosig och bekväm att bära i, saknar den faktiskt och funderar på att skaffa en igen att ha för inomhusbruk. ;)

Men det bästa vore ju om du kunde hitta någon i närheten av dig och få känna på lite sjalar. Det ger ju en bättre bild av vad du har att välja på och hur de skiljer sig från varandra.

När jag köpte min första sjal så köpte jag en Pikku-ruu och jag fullkomligt älskade den men såhär i efterhand inser jag att jag förmodligen gillat vilken trikåsjal som helst eftersom jag inte hade något att jämföra med. *s*

Nu har jag testat tre olika, Pikku-ruu, Minimundus trikå och Trikot-Slen. Av dem så gillade jag Pikku-ruun bäst gosighetsmässigt. Den var som ett andra skinn och så ljuvlig i kvaliten men rent avlastningsmässigt idag skulle jag säga Tricot-Slen som var den senaste jag hade.

Lycka till i djungeln och sist men inte minst. Vad du än väljer så går det att sälja om du inte blir nöjd! ;)
Av karin2006
Vår första sjal var en Moby och den var verkligen bästa köpet till den lilla som slutade kolikskrika varje gång hon blev buren i "tygstycket" som sambon kallade det. Nu är den utlånad till en liten nyföding som jag hoppas myser i den lika mycket som V gjorde!! Vad du än väljer blir bra tror jag! Lycka till med sjalandet! :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
norkmedoo skrev:välj lite efter utseende och lite efter plånbok så kommer ni nog trivas gott...
:iagree:
Välj den färg DU tycker bäst om 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?