Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kattilainen
Tack, tack :oops:
Frågan är om jag vågar göra om knytningen... tänk om den misslyckas, då är jag ju tillbaka på ruta ett igen :? ..... eller nästan iallafall.
Det som hjälpte mig var att jag inte stod på framåtlutad när jag knöt, alltså efter den första knuten fram på bröstkorgen. Det gjorde att Alva inte stretade emot så mycket och sen stod vi framför spegeln så hoppade jag lite och sjöng för henne samtidigt som jag knöt. Hmm, kan nog förklara varför jag var en aningens andfådd när jag var klar :)

P: Jo, jag förstår hur du menar och jag försökte med det i början men lyckades inte med det. Så tillsvidare tror jag att jag struntar i smokingbältet och koncentrerar mig på den övriga knytningen. Men tack för tipset :)

Naimiez: Fina bilder!
Användarens profilbild
Av Tinker
Hur går det för dig kattilainen?

Här går det ¤/&#)¤"¤("Ť/¤!``!¤#"&# (svordomar) illa!

Jag provade ryggsäck idag för jag vill klara det själv nu när Conny är på sjukhuset och jag måste fixa det, men det slutade med att jag bara blev irriterad, svingade ner Hugo och gick hit och surade. :evil:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vill också få till ryggknytning!!!! Ryggsäcken går bra att få till men är inte bekväm - behöver omslutet för att det ska kännas bra och det går bara inte... Har funkat nån enstaka gång. Har ont i kroppen sen tidigare och får mer ont av att försöka få till det... Det värker såååå i nacken efter man har förstökt få upp lillen, sträcka sig efter tyg här och där, och stå så still och stabil som möjligt med ena armen om honom för att han inte ska ramla... Suck!
Användarens profilbild
Av sacha42
GRattis!! ser bra ut, men sluta inte att knyta rygg nu fortsätt bara att öva :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Ni som är lite vana - tycker inte ni det känns osäkert när barnen har armarna ovanför krysset? Det känns vldigt osäkert och jag är rädd att sonen ska slänga sig bakåt och ramla. Svårt att få honom innanför smokingbältet är det också eftersom han letar ut armarna så snabbt. Ska nog åka hem till nån sjalguru och få lite hjälp. :D (Tina! Dyker nog upp i veckan.)
Användarens profilbild
Av kattilainen
Det går faktiskt jättebra för mig. Brukar knyta upp Alva några gånger i veckan hemma då jag ska dammsuga eller nåt annat hemmaarbete. Jag har tillochmed lyckats med att få hennes armar innanför smokingbältet. Jag är mäkta stolt måste jag få tillägga... :oops:
Den teknik jag kör med är att jag brer ut sjalen i soffan och sätter sen Alva där. Sen sätter jag mig framför henne och samlar ihop tyget under armhålorna på mig. När jag reser mig upp så håller jag tyget tight med ena handen och den andra handen under Alvas rumpa. Sen humpar jag upp henne genom att dra i tyget med ena handen och trycker upp hennes rumpa med den andra. Nu står jag ganska framåtlutad ( detta är det lite stressiga momentet ) och släpper handen jag hade under hennes rumpa för att snabbt knyta en knut fram på bröstkorgen. Jag håller hela tiden tyget sträckt runt Alva. När jag väl fått till knuten fram kan jag slappna av lite och ställa mig lite mer rättuppstående och jag traskar iväg till närmaste spegel. Då Alva tycker det är jätteroligt att se sig själv så kan jag i lugn och ro göra klart knytningen. Hoppas ni förstår hur jag menar?

Tinker- förstår precis hur du menar. De första gångerna jag försökte hann jag inte ens göra klart knytningen förräns jag var genomsvettig och skitirriterad. Det slutade alltid med att jag avbröt knytningen och gick och var arg ett bra tag. Alla säger att babyn ska vara på bra humör, mätt och utvilad men jag tror att det är lika viktigt att bäraren är detsamma :P . Plötsligt så funkar det bara.. så var det för mig iallafall. Men jag var ganska så nervös när jag skulle göra om knytningen efter den första lyckade men det gick bra.
Användarens profilbild
Av frida
Litet ryggtips, man kan ha barnet i en MT och knyta utanpå, det tyckte jag gjorde att några poletter föll ner när jag inte behövde hindra sonen från att göra det :wink:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
kattilainen skrev:Det går faktiskt jättebra för mig. Brukar knyta upp Alva några gånger i veckan hemma då jag ska dammsuga eller nåt annat hemmaarbete. Jag har tillochmed lyckats med att få hennes armar innanför smokingbältet. Jag är mäkta stolt måste jag få tillägga... :oops:
Den teknik jag kör med är att jag brer ut sjalen i soffan och sätter sen Alva där. Sen sätter jag mig framför henne och samlar ihop tyget under armhålorna på mig. När jag reser mig upp så håller jag tyget tight med ena handen och den andra handen under Alvas rumpa. Sen humpar jag upp henne genom att dra i tyget med ena handen och trycker upp hennes rumpa med den andra. Nu står jag ganska framåtlutad ( detta är det lite stressiga momentet ) och släpper handen jag hade under hennes rumpa för att snabbt knyta en knut fram på bröstkorgen. Jag håller hela tiden tyget sträckt runt Alva. När jag väl fått till knuten fram kan jag slappna av lite och ställa mig lite mer rättuppstående och jag traskar iväg till närmaste spegel. Då Alva tycker det är jätteroligt att se sig själv så kan jag i lugn och ro göra klart knytningen. Hoppas ni förstår hur jag menar?
Vilket bra tips att gå till en spegel för kommande moment! :tumsup: Ska definitivt testa detta! Vill så gärna få till ryggknytningen eftersom det skulle vra så praktiskt att ha sonen på ryggen. Man kan ju göra så mycket mer på det sättet. Tycker det är krångligt att göra mer än småsaker med honom på magen eftersom jag ahr ont i nacken och får ont av att sträcka armarna runt sonen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?