Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu tycker jag att jag har övat och övat och övat på ryggknyt Varför blir det inte riktigt bra? Är det för att jag har ett tungt barn, eller en för glidig sjal (12kg och easy care), eller vilket antagligen är närmare sannngen helt kass teknik? Jag förstår att jag måste öva mer, men behöver ändå lite smarta tips.

<mina problem är följande>

Hur får jag upp henne högre?
Hur får jag tyget mer spänt vid omslutet?
Skall armarna va ute/inne? (Hon drar mig i håret ---AJ)

/Tulla
Senast redigerad av Tulla den fre okt 27, 2006 10:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sacha42
Tulla skrev:Nu tycker jag att jag har övat och övat och övat på ryggknyt Varför blir det inte riktigt bra? Är det för att jag har ett tungt barn, eller en för glidig sjal (12kg och easy care), eller vilket antagligen är närmare sannngen helt kass teknik? Jag förstår att jag måste öva mer, men behöver ändå lite smarta tips.

<mina problem är följande>

Hur får jag upp henne högre?
Hur får jag tyget mer spänt vid omslutet?
Skall armarna va ute/inne? (Hon drar mig i håret ---AJ)

/Tulla
jag sätter Alvan högt upp till att börja med sen åker hon ju alltid ner lite, för att strama till tyget, knytningen så tar jag tagi tygändarna innan jag knyter knuten och hoppar lite samtidigt som jag drar i sjaländarna :roll: . Jag har armarna innanför på Alvan hon grejar själv in eller ut dem om hon vill, men jag börjar alltid med dem innanför. Att få tyget över lilla axeln och sedan dra det diagonalt då du gör krysset och inte bara rätt ner, brukar funka för att få tyg högt upp på ryggen så det stannar kvar :D . Alvan väger 10kg och det har alltid funkat bra med ryggknyt m min nu sålda easy :wink: , så öva lite till ska du se att det lossnar :vågen:
Användarens profilbild
Av Tulla
Sacha: det var bra tips.......så nu tror att jag sliter upp Sigrid ur hennes ljuva sömn så att vi kan öva lite mer :twisted:

Eller så får jag dämpa min iver och fortsätta öva imorgon :roll:

/Tulla
Användarens profilbild
Av sacha42
Tulla skrev:Sacha: det var bra tips.......så nu tror att jag sliter upp Sigrid ur hennes ljuva sömn så att vi kan öva lite mer :twisted:

/Tulla
DEt sista alternativet vore kanske det mest lämpliga :roll:
Användarens profilbild
Av Isanna
Tulla skrev:Sacha: det var bra tips.......så nu tror att jag sliter upp Sigrid ur hennes ljuva sömn så att vi kan öva lite mer :twisted:

Det brukar faktiskt hjälpa att få sova på saken, så att man liksom får en aha-upplevelse och sen lossnar det bit för bit! Lycka till i morrn! :D
Användarens profilbild
Av Tulla
Jag kommer antagligen att knyta i sömnen.................... :D också imorgonbitti skuttar jag upp ur sängen och gör ett kanonknyt :app:
Användarens profilbild
Av Isanna
Tulla skrev:Jag kommer antagligen att knyta i sömnen.................... :D också imorgonbitti skuttar jag upp ur sängen och gör ett kanonknyt :app:
Det är jag alldeles säker på! Faktiskt så är jag nästan det! håller tummarna!
Användarens profilbild
Av sacha42
Isanna skrev:
Tulla skrev:Jag kommer antagligen att knyta i sömnen.................... :D också imorgonbitti skuttar jag upp ur sängen och gör ett kanonknyt :app:
Det är jag alldeles säker på! Faktiskt så är jag nästan det! håller tummarna!
:iagree: och håller mina tummar med!! :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
sacha42 skrev:så öva lite till ska du se att det lossnar :vågen:
Det var väl ingen särskilt bra formulering på en peppning inför knytövningar? ;-)
Användarens profilbild
Av Tulla
Kaffemoster skrev:
Det var väl ingen särskilt bra formulering på en peppning inför knytövningar? ;-)
Å det är ju ironiskt nog precis vad som händer, det blir ju liksom löst, iallafall när morgonens första övningsknyt skulle bli till. Jag är säker på att Sigrid blivit ca två kilo tyngre under natten., ännu mer buääää,...

/Tulla
Användarens profilbild
Av Tulla
Okej, skratta inte ihjäl er nu, men här är ett smakprov på vad som så att säga lossnat men inte lossnat. (Se humor ovan) Min 5-åriga dotter är fotograf därav mina eventuellt glada miner, annars är jag fortfarande knytdeppig..

Bild
Bild
Bild

Observera att jag på bilden längst ner faktiskt har dragit ner tyget ite över axlarna

/Tulla
Användarens profilbild
Av sacha42
Tulla skrev:Okej, skratta inte ihjäl er nu, men här är ett smakprov på vad som så att säga lossnat men inte lossnat. (Se humor ovan) Min 5-åriga dotter är fotograf därav mina eventuellt glada miner, annars är jag fortfarande knytdeppig..

Bild
Bild
Bild

Observera att jag på bilden längst ner faktiskt har dragit ner tyget ite över axlarna

/Tulla
provade du att hoppa och dra i ändarna samtidigt så det blir riktigt tajt innan du knyter knuten???
Användarens profilbild
Av sacha42
Kaffemoster skrev:
:roll: nej det var det nog inte, skyller på att det var sent :oops: hoppas att det funkar bättre efter lite övning :vågen: :wink:
Användarens profilbild
Av Tulla
sacha42 skrev:provade du att hoppa och dra i ändarna samtidigt så det blir riktigt tajt innan du knyter knuten???
Ööööööööööö, nä det gjorde jag nog inte. Nu kommer eftermiddagsknytet.
OK hålla tungan rakt i mun och inte missa en enda grej av dina utmärkta instruktioner :D Det är väl som när man trillat av en häst kan jag tro fast jag aldrig har ridit. Man måste liksom ta tag i det med en gång igen :shock:
Användarens profilbild
Av sacha42
Tulla skrev:
sacha42 skrev:provade du att hoppa och dra i ändarna samtidigt så det blir riktigt tajt innan du knyter knuten???
Ööööööööööö, nä det gjorde jag nog inte. Nu kommer eftermiddagsknytet.
OK hålla tungan rakt i mun och inte missa en enda grej av dina utmärkta instruktioner :D Det är väl som när man trillat av en häst kan jag tro fast jag aldrig har ridit. Man måste liksom ta tag i det med en gång igen :shock:
japp, det är bara på det igen tjejen :vågen: och komihåg, hoppa och dra, för mig funkar det för att få knytningen tajt :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?