Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av M
Nybis med bebis i magen övar jag knytningar förfullt med min Bebina. Men vilka knytningar är egentligen bäst till de minsta? Har fått amningstips i vagga och omslutetX men om man bara bär, vilka knytningar ska man ha då?

OmslutetX känns som att babyns ben åker för långt isär, eller tänker jag galet? :roll:

Tacksam för tips och råd!
//M
Användarens profilbild
Av April
Jag hade trikåsjal i början och Ines satt upprätt från början. Det var inga problem i trikåsjal - borde inte vara det i vävd heller... ?

Kram
Användarens profilbild
Av M
Har efter idogt läsande förstått att en trikåsjal kanske är att föredra till de minsta (?). Funderar på att köpa en sån att börja med och låta Bebinan samla damm ett par månader.

Har lagt ut en fundering under en annan tråd (typ val av bärsjal) vilken typ av trikåsjal jag ska välja. Förstår att det är svårt att säga men man kanske kan få lite tips och allmänna råd? Har kikat på Tricot slen, Moby Wrap, Sino Looma och Pikku ruu och är inte ett dyft klokare :roll:

TACK! för alla kloka ord i denna djungel!

//M
M skrev:Har efter idogt läsande förstått att en trikåsjal kanske är att föredra till de minsta (?). Funderar på att köpa en sån att börja med och låta Bebinan samla damm ett par månader.

Har lagt ut en fundering under en annan tråd (typ val av bärsjal) vilken typ av trikåsjal jag ska välja. Förstår att det är svårt att säga men man kanske kan få lite tips och allmänna råd? Har kikat på Tricot slen, Moby Wrap, Sino Looma och Pikku ruu och är inte ett dyft klokare :roll:

TACK! för alla kloka ord i denna djungel!

//M
Hej!

Visst kan du ha vävd sjal från början, men det är ju en aning enklare (och mysigare) med trikåsjal :wink: Vilken trikå du sen väljer spelar inte så jättestor roll, det är mest en pris och smakfråga 8) Sino och pikku ruu ska vara lite svalare, medan moby och tricot slen är lite varmare, annars är det ju inte så jättestor skillnad på dem. Sinon är möjligtvis lite "stummare" i tyget och ska därför kunna användas längre, men tja.. allt är en smaksak!
Det här med att det känns som att benen åker isär: Det ska de ju göra! Tänk på att dra tyget ordentligt från knäveck till knäveck och så att knäna hamnar lite högre upp än rumpan - då sitter de ergonomiskt riktigt!
Kom gärna på sjalträff om du vill ha knyhjälp!!
Användarens profilbild
Av M
Kajsa Kavat:

Kommer gärna på sjalträff för inspiration och knyttips! Annonserar du/ ngn annan ut tid och plats här på sajten? Är det "öppna" träffar så att vem som helst (= jag) kan komma?

//M
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?