Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bönan
på tradera finns det ibland sjalar till försäljning

just nu ligger en
"the ultimate baby wrap" ute. Har aldrig hört talas om sjalen, är det en sjal?

http://www.tradera.com/auction/aid_34267196

På bilden på förpackningen bärs barnet framåt, det ser inte skönt ut, ungefär som en BB, jag trodde inte ens det var möjligt? Eller är det möjligt? Nu är jag alldeles förvirrad? Inte för att jag vill bära framvänt, men när folk frågar brukar jag ju svara att man inte ska göra det av flera skäl, dels för att barnet inte är moget för att ta in hela världen på en gång, men framförallt för att det inte kan sitta ergonomiskt riktigt då, utan bara balansera på rumpan med hängande ben? Eller? Hjälp mig så jag inte går omkring och tror fel...
Användarens profilbild
Av tinaw
Om man gör knytningen bra kan den stödja bäckenet (i elastisk sjal), men intrycksbiten kommer man inte ifrån. Det syns rätt dåligt på bilderna oftast, men tyget går liksom runt rumpan ändå. Blir inte samma som i BabyBjörn tex. Men det är rätt obekvämt för bäraren, så jag förstår inte själv varför man skulle vilja bära så, när det finns så många bättre sätt att bära så barnet ser ut.

UBW är en väldigt elastisk lång sjal med ringar i ändarna. En del älskar den, en del tycker den är för elastisk.
Användarens profilbild
Av Bönan
tinaw skrev:Om man gör knytningen bra kan den stödja bäckenet (i elastisk sjal), men intrycksbiten kommer man inte ifrån. Det syns rätt dåligt på bilderna oftast, men tyget går liksom runt rumpan ändå.
Men bebisen sitter ju knappast i någon grodposition, och det finns ju dessutom risk att bebisen sitter med böjd rygg om man sjalv har lite mage eller stora bröst, kan ju inte vara så bra för ryggen?

Jag känner mig förvirrad, det här gick ju emot det jag varit övertygad om, känner att jag får lite problem med mina argument när jag blir "ifrågasatt" dvs när folk tycker att man måste låta barnet sitta utåtvänt för att se osv.
Användarens profilbild
Av Buscilla
alltså det är klart att man kan, men om det sedan är skönt eller ej förtäljer ju inte historien. Jag har burit Sture sådär hiskeligt ett par gånger, men då var jag i NÖD. Annars kan man ju ha dem frammåt men i buddha ställning. Då Sätter man barnet i skräddare i krysset. Kolla på Sjalbarns förstasida under knytningar, där finns Buddha instruktioner.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Bönan skrev: Jag känner mig förvirrad, det här gick ju emot det jag varit övertygad om, känner att jag får lite problem med mina argument när jag blir "ifrågasatt" dvs när folk tycker att man måste låta barnet sitta utåtvänt för att se osv.
Men bara för att man kan betyder ju inte att det är bra. Forstätt du med dina argument. Det är ju din övertygelse som är den viktigaste.
Användarens profilbild
Av Bönan
Buscilla skrev:Men bara för att man kan betyder ju inte att det är bra. Forstätt du med dina argument. Det är ju din övertygelse som är den viktigaste.
Du är smart du :lol:

Fast, jag gillar hard-core fakta, "så här ÄR det" också. Det är skönt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?