Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillasaga
Har en prematurbebis på 5v som jag försöker börja bära i sjal då han vill ha massa närhet för att må bra.

jag har två problem med min tricoslen

- i vagga faller tyget (det yttre sett från min kropp) över hans ansikte och han ser inte och blir arg..

- mage mot mage ligger han väldigt ihopkrupen (det går inte riktigt att räta ut hans ben då han låg i säte), det som ser jobbigt ut är att ryggen inte är rak utan böjd, är rädd att skada hans rygg.

Hoppas någon kan hjälpa mig, för annars trvis han bra med att bli buren och det gör att jag hinner med lite annat..

tack
Användarens profilbild
Av naimiez
Ryggen gör det inget om den är böjd...har ju varit så i hela tiden i magen....benen skall ligga i grodposition med knäna högt uppdragna vid sidan av kroppen mot din kropp....inte benen utanför utan innanför hela sjalen...här kanske man ser lite av det jag försöker säga ;-) Lycka till! :-D Jag önskar så att någon sagt något om bärsjal när Wilma kom i 31+2 ;-)

Bild
Av Lillasaga
okej, vad bra tack, då har jag nog fått rätt på mage mot mage, jag som trodde det var fel, han ser ju ut som en ostbåge på mitt bröst :) men han verkar trivas där numera, det gjorde han inte när han var nyfödd.

Men någon som kan föklara hur jag ska lägga honomi vagga utan att tyget faller över ansiktet??
Användarens profilbild
Av amöba
Lillasaga skrev:Men någon som kan föklara hur jag ska lägga honomi vagga utan att tyget faller över ansiktet??
Jag fick tipset att vända bebisen mer emot mig så att h*n ligger mer på sida än på rygg i vaggan (om jag fattade rätt...). Då kan ju ansiktet hamna mer i glappet mellan bröstet och tyget liksom. Och tyget ska ju vara rejält sträckt. Nu när jag har provat att bära upprätt bär jag inte mer i vagga. Det tryckte så mot brösten och tösen min sover nog ännu bättre upprätt än liggande. Verkar bekvämare för henne med.
Användarens profilbild
Av tinaw
Hur stor är han? För en liten premis blir det ganska mycket tyg med bara "dubbelvikt", jag vek fyrdubbelt från början med Thilda, ca 2 kg då, för att hon överhuvudtaget skulle synas i allt tyget.

Ett annat tips kan vara att ta en liten flanellfilt eller bebiskudde och lägga "under" bebin, speciellt i huvudänden, så de kommer upp lite.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?