Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur länge kan man bära på mage? Är det en vikt eller mognadsfråga?
Jag tycker det är mysigt, och vill hellre ha koll på min 5-månaders, men funderar på om det inte är mer avlastande på ryggen eftersom hon är ganska tung?
Användarens profilbild
Av marlene
jag tycker mest att det är en längdfråga... det är ju inte så praktiskt att ha en 3 åring som är över en meter lång på magen :lol: fast jag skulle ju förmodligen bära mest på ryggen även om han inte var så stor men om man är borta länge och bär så är det ju skönt att växla lite eller om man bara vill mysa lite kan det ju vara trevligt att bära på magen.
Användarens profilbild
Av Panakeia
5 månader kanske e rätt lagom att börja bära på ryggen, jag vet inte.....?
annars e det ju många som bär upp mot ett år iaf på magen mer eller mindre enbart.....
ar det inte Diddeldis Atlas som had en period när han va rätt stor som han bara ville sitta på magen?
Användarens profilbild
Av Kusmi
Har Isak somnat och jag behöver bära honom bär jag fortfarande på magen. Jag föredrar magbärning framför ryggbärning då jag känner att jag har bättre kontakt med Isak när han sitter fram. Sen tycker jag att det är väldigt mycket mysigare också. Än så länge är det inga större problem att bära på magen mer än att det ser rätt roligt ut. Han är strax över 90 cm lång och väger ca 12.5 kg.
Användarens profilbild
Av anilov
Jag försöker få bära på ryggen, men H som är 95 cm föredrar helt klart att "åka mage!!!" Rygg vill han bara åka om jag tar fram mei tai:en. Fast jag har lite svårt att lägga min haka ovanpå hans huvud :lol: Så när de blir äldre har de en egen vilja också :wink:
Användarens profilbild
Av Elin G
1 år, 10,5 kg och 75 cm går i alla fall alldeles utmärkt att bära på magen. Vi promenerade i skogen en timme idag och eftersom lilleman är så förkyld ville jag ha extra bra koll på honom och tog honom därför på magen. Jag tycker magbärning är mer avlastande i allmänhet, men ryggbärning har fördelarna att man ser var man sätter fötterna och att man lättare kan fixa med andra saker (typ köra vagn, diska, plocka varor i affären, etc).
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
När Sanna passerade 80 centimeter och 12 kilo slutade jag bära på magen. Det blev lite farligt nämligen för hon skymde sikten :lol: Men hemma i ringsjal går det bra trots att hon nu är 87 centimeter.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Fru Längtan skrev:Har Isak somnat och jag behöver bära honom bär jag fortfarande på magen. Jag föredrar magbärning framför ryggbärning då jag känner att jag har bättre kontakt med Isak när han sitter fram. Sen tycker jag att det är väldigt mycket mysigare också. Än så länge är det inga större problem att bära på magen mer än att det ser rätt roligt ut. Han är strax över 90 cm lång och väger ca 12.5 kg.
OJ! impad!
joar e ju ung. lika stor, me njag e ju en blite längre än dig, men jag tycker inte jag ser nått alls när jag har honom på megen å bär bara å i nödnödnödfall!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag bär sällan på magen. A är 77 cm lång/11,5 kg. Han verkar trivas bättre på ryggen, jag orkar bära längre och så är han så ivägen på magen. Ska han sitta högt för bra avlastning ser jag ingenting. Ska hans huvud hamna nedanför mitt hamnar hela han långt ner och det blir tungt. Jag har dock rätt kort överkropp. Fast jag tycker att det är mysigare att bära på magen.
Användarens profilbild
Av Zandra
Hehehe... Aniara är tre år om 1½ vecka, 98-99 lång och väger 13 kg. Blev buren på magen för några dagar sedan men det är mest som gos. Jag är liksom bara 162 själv så inte ser man mycket då men det är ju så myyyysigt! :love:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Panakeia skrev:
Fru Längtan skrev:Har Isak somnat och jag behöver bära honom bär jag fortfarande på magen. Jag föredrar magbärning framför ryggbärning då jag känner att jag har bättre kontakt med Isak när han sitter fram. Sen tycker jag att det är väldigt mycket mysigare också. Än så länge är det inga större problem att bära på magen mer än att det ser rätt roligt ut. Han är strax över 90 cm lång och väger ca 12.5 kg.
OJ! impad!
joar e ju ung. lika stor, me njag e ju en blite längre än dig, men jag tycker inte jag ser nått alls när jag har honom på megen å bär bara å i nödnödnödfall!
Jag placerar honom längre ner på magen än vad jag gjorde när han var mindre. Huvudet hans brukar hamna strax över mitt bröst.
Användarens profilbild
Av Soffi
:hmm: Jag har dålig rygg och en 5 månaders jättebebis på 9,5 kg, så han får mest åka rygg. men annars gillar jag att ha honom fram för det är gosigare :tutte:
Användarens profilbild
Av solanna
För oss beror det så mycket på vad vi gör. Jag har börjat knyta upp Dante på ryggen om jag är hemma och fixar med olika saker, som städning eller annat där man behöver lite handlingutrymme. För någon vecka sedan klippte jag till exempel gräset på tomten med Dante sovandes på ryggen. Är vi ute och går åker han dock alltid på magen för då vill jag kunna kommunicera och då behöver jag ju oftast inte fria händer till något annat. Än så länge är han ju inte så stor heller, men han börjar väl närma sig 70 cm och 8 kg skulle jag tro.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag började så smått knyta på ryggen när Alice var 5-6 månader. Men jag knyter fortfarande gärna på magen när vi ska mysa. Dock bär jag numera nästan alltid på ryggen när vi ska ut och gå, det blir lite tungt på magen om vi ska gå länge även om det funkar. Och så gillar Alice att sitta på ryggen när vi är ute, för hon ser bättre då.

Alice väger strax under 9 kg och är 75 cm lång.
Användarens profilbild
Av April
Ines vill absolut inte sitta på ryggen mer än 5 minuter - kanske 10 om jag har tur ;-)

Häromdagen vägde hon 6080 gram - så det är väl ingen panik ännu... men det hade varit skönt med lite bättre sikt ;-)

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?